Siirry kassalle

      Ostoehdot

      1. Yleistä

      1.1 Nämä ostoehdot (”Ehdot”) ovat voimassa Lensway Group AB:n (”Lensway”), y-tunnus 556579-3188, ja asiakkaan välillä sivuston www.lensway.fi ("Sivusto") kautta tapahtuvissa ostoissa ja tilauksissa sekä automaattisessa tilauspalvelussamme.

      1.2 Sivustolla saatavilla olevat tuotteet ja palvelut ovat Lenswayn tarjoamia.

      1.3 Mikäli sinulla on kysyttävää, ota meihin yhteyttä postitse osoitteeseen Lensway, Box 1290, 164 29 Kista, Sverige, sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@lensway.fi tai puhelimitse numeroon 09-42 456 826.

      2. Tilaaminen

      2.1 Sivustolla ostoksia tehdessäsi voit joko tehdä kertatilauksen piilolinsseille, tarvikkeille, silmälaseille tai aurinkolaseille, tai aloittaa Lenswayn linssien ennakkotilauksen.

      2.2 Voidaksesi tehdä tuotetilauksen tai aloittaa Lenswayn linssien ennakkotilauksen, sinun asiakkaana tulee hyväksyä sekä Klarnan ehdot että nämä Ehdot. Hyväksyllä Klarnan ehdot ja nämä Ehdot sitoudut noudattamaan niitä. Suosittelemme myös tutustumaan sekä Lenswayn Tietosuojakäytäntöön että Klarnan Tietosuojakäytäntöön saadaksesi täydelliset tiedot siitä, kuinka Lensway ja Klarna käsittelevät henkilötietojasi itsenäisinä henkilötietovastaavina.

      2.3 Vastaanottaessamme tilauksesi vahvistamme tilauksen ja lähetämme sinulle tilausvahvistuksen automaattisesti siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka olet ilmoittanut tilauksen yhteydessä. Ostosopimus on solmittu sinun kanssasi asiakkaana, kun Lensway on vahvistanut kertatilauksesi tilausvahvistuksen kautta. Linssien ennakkotilaussopimus on solmittu sinun ja Lenswayn välillä, kun Lensway on vahvistanut sekä kertatilauksesi tilausvahvistuksella että ennakkotilauksesi erillisellä ennakkotilausvahvistuksella. Tilausvahvistuksesta löydät kaikki tiedot tuotteista, hinnoista sekä laskutus- ja toimitusosoitteesta. Mikäli olet päättänyt ennakkotilata tuotteita ennakkotilauksen kautta, siitä lähetetään erillinen sähköpostiviesti (ennakkotilausvahvistus), joka sisältää tietoa valitusta ennakkotilauksesta. Lue läpi huolellisesti tilausvahvistus ja ennakkotilausvahvistus ne vastaanottaessasi ja tarkasta, että tiedot sekä tilausvahvistuksessa että ennakkotilausvahvistuksessa ovat virheettömiä.

      2.4 Tilaustasi käsitellessämme tiedotamme sinua sähköpostitse, mikäli jotakin tilaamistasi tuotteista ei ole saatavilla tai jos tilauksessasi on jokin ongelma. Mikäli jotakin tilaamistasi tuotteista ei ole saatavilla, Lensway voi tarjota sinulle tilalle korvaavia tuotteita vastaavalla laadulla ja hinnalla. Mikäli Lenswaylla ei ole mahdollisuutta tarjota sinulle korvaavia tuotteita, tai jollet hyväksy sinulle tarjottuja tuotteita, Lensway maksaa Klarnan kautta tuotetta vastaavan summan takaisin sinulle 10 päivän kuluessa siitä, kun Lensway on vastaanottanut tilauksesi. Lensway maksaa summan takaisin Klarnan kautta samalla maksutavalla, jota olet käyttänyt ostotilanteessa.

      2.5 Pidätämme itsellämme oikeuden peruuttaa tilauksesi tai osan siitä, mikäli tilaamasi tuote on loppuunmyyty. Jos tuote on loppuunmyyty, saat siitä viestin meiltä, ja viesti voi mahdollisesti sisältää tietoa tilalle tarjoamistamme tuotteista. Tässä tapauksessa saat mahdollisuuden joko hyväksyä uuden tarjouksemme mainitsemillamme tilauksestasi poikkeavilla muutoksilla tai peruuttaa tilauksesi kokonaan.

      2.6 Otsikoiden ”3. Tilaaminen Lenswayn linssien ennakkotilauksen kautta” ja ”4. Lenswayn näytekehysten tilaaminen” alla käy ilmi täsmälliset ehdot, jotka pätevät edellä mainittujen ehtojen lisäksi linssien ennakkotilauksen ja Lenswayn näytekehysten tilaamisen yhteydessä.

      3. Tilaaminen Lenswayn linssien ennakkotilauksen kautta

      3.1 "Linssien ennakkotilaus” tarkoittaa, että Lensway uusii automaattisesti tilauksesi piilolinsseille, linssinesteille, silmätipoille, linssikoteloille, silmälasitarvikkeille ja puhdistustuotteille (”Lisätarvikkeet”) ennakkoon valitsemallasi toimitusvälillä 1 kuukaudesta 12 kuukauteen, ja veloittaa maksun tilauksesta ennalta määrittelemälläsi maksutavalla.

      3.2 Tilatessasi Sivustoltamme Lisätarvikkeita voit halutessasi valita Lenswayn linssien ennakkotilauksen. Lenswayn linssien ennakkotilauksen valitsemalla hyväksyt, että Lensway uusii automaattisesti tilaukset, jotka sisältävät linssien ennakkotilaukseen valitsemasi Lisätarvikkeet. Toimitukset tulevat tapahtumaan ennalta määrittelemilläsi toimitusväleillä. Linssien ennakkotilauksella tilatessasi voit valita ennalta valitsemillesi tuotteille toimitusvälin 1 kuukaudesta alkaen 12 kuukauteen. Linssien ennakkotilauksen sisältämät tuotteet toimitetaan ennalta määritetyllä toimitusvälillä siihen saakka, kunnes sinä asiakkaana laitat ennakkotilauksen tauolle tai irtisanot linssien ennakkotilauksen. Ennakkotilauksen sisältämät tuotteet toimitetaan siihen osoitteeseen, jonka olet ilmoittanut tilauksen yhteydessä, tai sinua lähellä sijaitsevaan toimituspaikkaan.

      3.3 Tarjoamme palveluun yhteistyössä Klarna Bank AB:n kanssa seuraavat maksutavat: Luottokortti/maksukortti (Visa ja MasterCard), lasku, verkkopankkimaksu. Linssien ennakkotilauksen allekirjoitettuasi maksut veloitetaan sillä maksutavalla, jonka olet määrittänyt ensimmäisen oston yhteydessä.

      3.4 Laskutus/laskujen lähettäminen tapahtuu tuotteiden lähettämisen yhteydessä. Jos olet valinnut maksamisen luottokortilla/maksukortilla tai verkkopankkimaksuna Klarnan kautta ja korttisi voimassaolo on päättynyt tai sen käyttö on estetty, ennakkotilaus irtisanotaan automaattisesti.

      3.5 Linssien ennakkotilaukseen sisältyvien tuotteiden hinnat perustuvat kunkin tilauksen sisältämän oston/lähetyksen ajankohtana voimassa oleviin listahintoihin. Ostettaessa tuotteita linssien ennakkotilauksen kautta hintoihin sisältyy aina arvonlisävero. Nähdäksesi voimassa olevat listahinnat, vieraile osoitteessa www.lensway.fi. Linssien ennakkotilauksissa on aina voimassa maksuton toimitus. Mikäli et toimituksen vastaanottamisen yhteydessä halua maksaa voimassa olevaa listahintaa, on sinulla asiakkaana oikeus palauttaa tuotteesi.

      3.6 Tuotteidesi ennakkotilaus on voimassa toistaiseksi, eikä siinä ole sitovaa aikaa. Sinulla on oikeus päättää ennakkotilauksesi milloin tahansa. Kuluttajana sinulla on lakisääteinen oikeus peruuttaa ostoksesi 14 päivän kuluessa tuotteidesi vastaanottamisesta. Lakisääteisen peruutusoikeuden lisäksi Lensway tarjoaa 90 päivän avokaupan siitä hetkestä laskien, kun olet vastaanottanut tuotteesi, edellyttäen, että tuote on alkuperäisessä kunnossa. Alkuperäisellä kunnolla tarkoitetaan vahingoittumatonta, merkitsemätöntä ja rikkoutumatonta alkuperäispakkausta, jonka sisältämää mahdollista sinetöintiä ei ole rikottu. Saadaksesi lisätietoja peruutusoikeudesta ja avokaupasta lue kohdat “9. Lain mukainen 14 päivän peruutusoikeus" ja "10. 90 päivän avokauppa”.

      3.7 Tiedotamme sinua lähestyvästä toimituspäivämäärästä Omat Sivut -osiossa otsikon "Ennakkotilaukseni" alla 5 päivää ennen seuraavaa toimitusta. Saat myös ilmoituksen sähköpostitse. Voit helposti joko laittaa toimituksen tauolle tai lopettaa ennakkotilauksesi Omat Sivut -osiossa tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

      4. Lenswayn näytekehysten tilaaminen

      4.1 Lainatessasi meiltä kotiisi näytteinä toimitettavia silmälaseja voit valita lisäksi 1–4 kehystä, jotka voit lainata maksutta 10 päivän ajaksi. Koeaika lasketaan alkavaksi siitä, kun olet vastaanottanut pakettisi asiamiespostista. Emme tarjoa kotiin lainattavaksi merkkikehyksiä emmekä aurinkolaseja.

      4.2 Näytekehyksille voidaan myöntää vain yksi aktiivinen tilaus kerrallaan. Kun olet saanut sähköpostivahvistuksen siitä, että olemme vastaanottaneet palautuksesi lähetettyäsi näytekehykset takaisin meille, voit valita meiltä uusia kehyksiä kotona kokeiltavaksi.

      4.3 Kun 10 päivän kokeiluaikasi päättyy, kaikki näytekehykset palautetaan meille samoissa laatikoissa (ulko- ja sisälaatikko), joissa ne toimitettiin. Löydät palautuksessa käytettävän palautuslomakkeen pakettisi sisältä. Olemme maksaneet palautuskulut ennakkoon.

      4.4 Mikäli tuotetta on käsitelty enemmän kuin on tarpeen, olet vastuussa tuotteen arvonalennuksesta tuotetta palauttaessasi. Lensway soveltaa täysimittaista arvonalennusta (ts. koko tuotteen arvo), mikäli palautettu tuote on täysin käyttökelvoton.

      4.5 Mikäli kehyksiä ei palauteta meille lainausajanjakson päättyessä, lähettää Lensway muistutuksen sähköpostitse. Mikäli emme kuule sinusta 14 päivän kuluessa muistutuksesta, lainaustilaus käsitellään tavallisena ostotilauksena, ja saat meiltä laskun, jossa laskutetaan vastaavien kehysten listahinnat.

      5. Hinta

      Kaikki Sivuston hinnat ilmoitetaan EUR-muodossa ja ne sisältävät 24% arvonlisäveron. Mahdolliset toimitusmaksut ilmoitetaan kassasivulla.

      6. Maksaminen

      Asiakkaan maksut käsittelee Lenswayn yhteistyökumppani Klarna Bank AB. Voit maksaa tilauksesi kortilla, verkkopankkimaksuna, osamaksulla, Klarna-laskulla tai Klarna-tilillä.

      7. Tilauksen peruutus

      Varastotuotteet lähetetään pikaisesti ja jotta ennätämme muuttaa tilaustasi ennen kuin se lähetetään meiltä, paras vaihtoehto tilauksen peruuttamiseksi on ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse numeroon 09-42 456 826. Mikäli sen sijaan haluat lähettää meille sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@lensway.fi, muistathan kirjoittaa sähköpostiviestisi otsikkoriville "Peruutus/Tilausmuutos". Mikäli tuotteet on jo ennätetty lähettämään meiltä, voit aina palauttaa tilauksesi toimituksen jälkeen käyttämällä peruutusoikeuttasi tai avokauppaa (lisätietoa löydät alta).

      8. Toimitus

      8.1 Tavoitteenamme on lähettää varastossa olevat tuotteet 2 arkipäivän sisällä tilauspäivästä ja tuotteet, joita ei ole varastossa, 10 päivän kuluessa tilauspäivästä. Tavoitteenamme on, että saat mittatilaustyönä tilaamasi silmälasit 5-7 päivän kuluessa tilauspäivästä. Lenswayn hallinnan ulkopuolelle jäävistä viivästyksistä johtuen kokonaistoimitusaika ei saa ylittää 30 päivää.

      8.2 Pyydämme sinua tarkistamaan tuotteet mahdollisimman pian toimituksen jälkeen mahdollisten vaurioiden, vikojen tai puutteiden havaitsemiseksi. Mikäli tuote on viallinen, älä käytä sitä, vaan tee sen sijaan tuotteesta reklamaatio kohdan “11. Reklamointi ja valittaminen” mukaisesti.

      9. Lain mukainen 14 päivän peruutusoikeus

      Ostaessasi tuotteita Sivustolta sinulla on asiakkaana lain mukainen 14 päivän peruutusoikeus. Peruutusoikeus on voimassa siitä hetkestä laskien, kun olet vastaanottanut tilaamasi tuotteen. Lenswayn asiakkaana sinulla on lakisääteisen peruutusoikeuden lisäksi hyödynnettävissä myös 90 päivän pituinen avokauppa.

      9.1 Peruutusoikeutta käyttäessäsi:

      Peruutusoikeutta hyödyntääksesi sinun tulee ilmoittaa Lenswaylle oston peruuttamisesta 14 päivän kuluessa siitä, kun olet vastaanottanut tuotteen. Viesti peruutusoikeuden käyttämisestä lähetetään sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@lensway.fi. Viestisi tulee sisältää seuraavat tiedot: ilmoitus peruutusoikeuden käyttämisestä, nimesi, osoitteesi, sähköpostiosoitteesi, tilausnumerosi sekä tuotteet, joita palauttaminen koskee. Voit myös käyttää Kilpailu- ja kuluttajaviraston peruuttamislomaketta https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/peruuttamisilmoitus/

      Peruutusilmoituksen lähetettyäsi sinun tulee välittömästi ja viimeistään 14 päivän kuluessa ilmoituksen tekemisestä palauttaa tuotteet meille. Mikäli lähetys sisältää palautusosoitekortin, voit käyttää sitä tuotteidesi palauttamiseen. Mikäli lähetys ei sisällä palautusosoitekorttia, ota yhteyttä sähköpostitse asiakaspalveluumme osoitteeseen asiakaspalvelu@lensway.fi saadaksesi meiltä palautusosoitekortin. Palautusosoite löytyy valmiiksi palautusosoitekortista. Mikäli et käytä palautusosoitekorttia, palautus tulee lähettää seuraavaan osoitteeseen: Lensway, Box 1290, 164 29 Kista, Sverige.

      9.2 Peruutusoikeus ei koske:
      - Tuotteita, jotka on terveys- tai hygieniasyistä sinetöity, ja joiden sinetöinnin olet rikkonut.
      - Tuotteita, jotka on valmistettu omien toiveidesi mukaisesti, tai jotka on muuten selkeästi personoituja (huomioithan, että tämä ei koske yksitehoisia silmälaseja).
      - Tuotteita, jotka voivat nopeasti huonontua tai vanhentua.
      - Jos tuote vahingoittui varomattomasta ja huolimattomasta käsittelystä johtuen.

      9.3 Takaisinmaksu ja palautuskulut

      Mikäli kadut ostostasi, takaisinmaksu suoritetaan ilman tarpeetonta viivettä viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun Lensway on vastaanottanut palautuksesi. Takaisinmaksu suoritetaan kaikista sinulta saamistamme maksuista, toimituskulut mukaan lukien. Olet vastuussa palautuskuluista ja tuotteiden kunnosta palautuksen yhteydessä, mistä johtuen tuotteet on lähetettävä hyvin pakattuina alkuperäispakkauksessaan. Takaisinmaksun määrästä pidätämme oikeuden vähentää arvonalennusta vastaavan summan tuotteen alkuperäiseen arvoon nähden siinä tapauksessa, että tuotetta on käsitelty enemmän kuin on tarpeen, mistä johtuen sen arvo on laskenut.

      Muistathan ilmoittaa palautuksestasi myös Klarnalle, jotta laskusi tiedetään keskeyttää siksi aikaa, kunnes olemme käsitelleet palautuksesi. Tämän voi tehdä helposti Klarna-sovelluksessa, Klarnan kotisivuilla tai soittamalla Klarnalle numeroon 09 4259 9771.

      10. 90 päivän avokauppa

      10.1 Kaikkia tuotteitamme koskee 3 kuukauden avokauppa. Sinulla on oikeus palauttaa tuote 3 kuukauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

      10.2 Lensway vastaa palautuksen toimituskuluista. Mikäli olet saanut paketin mukana palautusosoitekortin, käytä sitä. Muussa tapauksessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme ennen palautuksen tekemistä.

      10.3 Avokauppa ei koske:
      - Tuotteita, jotka on terveys- tai hygieniasyistä sinetöity, ja joiden sinetöinnin olet rikkonut.
      - Tuotteita, jotka on valmistettu omien toiveidesi mukaisesti, tai jotka on muuten selkeästi personoituja (huomioithan, että tämä ei koske yksitehoisia silmälaseja).
      - Tuotteita, jotka voivat nopeasti huonontua tai vanhentua.

      10.4 Mikäli palautat meille tuotteitasi, takaisinmaksu suoritetaan ilman tarpeetonta viivettä viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun Lensway on vastaanottanut palautuksesi. Takaisinmaksu suoritetaan kaikista sinulta saamistamme maksuista, toimituskulut ja palautuskulut mukaan lukien. Olet vastuussa tuotteiden kunnosta palautuksen yhteydessä, mistä johtuen tuotteet on lähetettävä hyvin pakattuina alkuperäispakkauksessaan. Takaisinmaksun määrästä pidätämme oikeuden vähentää arvonalennusta vastaavan summan tuotteen alkuperäiseen arvoon nähden siinä tapauksessa, että tuotetta on käsitelty enemmän kuin on tarpeen, mistä johtuen sen arvo on laskenut. Palautettaessa tuotteita, jotka eivät täytä peruutusoikeuden tai avokaupan ehtoja, Lensway ei tule suorittamaan takaisinmaksua tuotteesta tai vastaamaan toimituskuluista ja palautuskuluista.

      10.5 Muistathan ilmoittaa palautuksestasi myös Klarnalle (mikäli et ole valinnut maksamista luottokortilla/maksukortilla), jotta laskusi tiedetään keskeyttää siksi aikaa, kunnes olemme käsitelleet palautuksesi. Tämän voi tehdä helposti Klarna-sovelluksessa, Klarnan kotisivuilla tai soittamalla Klarnalle numeroon 09 4259 9771.

      11. Reklamointi ja valittaminen

      11.1 Tarkistamme kaikkien tuotteidemme laadun ennen kuin ne lähetetään sinulle. Mikäli tuote on tästä huolimatta vahingoittunut tai toimitettu virheellisesti, sitoudumme voimassa olevan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti korjaamaan virheen maksutta. Sinun on kuitenkin aina otettava yhteyttä meihin hyväksyntää varten ennen viallisen tuotteen palauttamista. Reklamaatio tulee lähettää välittömästi, kun vika on havaittu. Reklamaatio tulee tehdä kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta. Sinulla on oikeus tehdä reklamaatio kolmen vuoden ja kahden kuukauden ajan tuotteen vastaanottamisesta.

      11.2 Mahdolliset viat ja puutteet tulee aina reklamoida käyttämällä reklamaatiolomakettamme, jossa valitaan, koskeeko asia piilolinssejä vai silmälaseja. Mikäli emme pysty korjaamaan vikaa tai toimittamaan tilalle vastaavaa tuotetta, palautamme maksun viallisesta tuotteesta voimassa olevan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisesti. Reklamaatioasioissa noudatamme Ruotsin Kuluttajariitalautakunnan (Allmänna Reklamationsnämnden) menettelytapoja, lisätietoa arn.se.

      12. Vastuunrajoitus

      12.1 Emme ota vastuuta epäsuorista vahingoista, ellei pakottavassa lainsäädännössä toisin määrätä kyseessä olevan tuotteen suhteen.

      12.2 Emme ota lainkaan vastuuta viivästyksistä/vioista, jotka ovat seurausta Lenswaysta riippumattomista olosuhteista (Force Majeure). Tällaisia olosuhteita voivat olla esimerkiksi työtaistelu, tulipalo, sota, viranomaispäätös tai kuljetusyrityksen vähentynyt tai suorittamatta jäänyt toimitus näiden olosuhteiden seurauksena. Mikäli tällainen tilanne ilmenee, Lensway ilmoittaa siitä sinulle. Lisäksi emme ota lainkaan vastuuta mahdollisista muutoksista tuotteissa/tuoteominaisuuksissa, jotka on aikaansaanut kulloinenkin kuljetusyritys, emmekä muista tekijöistä, joita emme voi hallita.

      13. Tuotetiedot

      Pidätämme itsellämme oikeuden mahdollisiin kirjoitusvirheisiin tällä verkkosivustolla ja tuotteiden loppuunmyyntiin. Emme takaa, että tuotekuvat ilmaisevat tuotteiden tarkkaa ulkonäköä, sillä tiettyjä värieroja voi ilmetä näytöstä sekä valokuvan laadusta ja resoluutiosta riippuen. Pyrimme aina parhaamme mukaan esittämään tuotteet mahdollisimman virheettömästi.

      14. Tietoa evästeistä

      Eväste on pieni tekstitiedosto, joka tallennetaan tietokoneellesi, ja jonka avulla esimerkiksi saat vierailijana pääsyn erilaisiin toimintoihin. Lensway käyttää evästeitä verkkosivustolla www.lensway.fi varmistaakseen verkkosivuston toimivuuden, helpottaakseen sivuston käyttöäsi vierailijana, analysointitarkoituksiin kävijätilastojen ja kävijöiden käyttäytymisen mittaamiseksi verkkosivustolla sekä markkinointitarkoituksiin esimerkiksi merkityksellisten mainosten näyttämiseksi. Jotkut näistä evästeistä ovat ns. kolmansien osapuolten evästeitä, kuten Googlen mainosverkko ja affiliate-verkosto, jotka kolmannet osapuolet asettavat ja joita ne käyttävät. Lisätietoja kolmansien osapuolten evästeiden käytöstä löytyy kunkin yrityksen omasta evästekäytännöstä.

      Lensway asettaa välttämättömät evästeet verkkosivustolla vieraillessasi voidakseen varmistua verkkosivuston toimivuudesta, muistuttaakseen suostumuksesi antamisesta sekä voidakseen muistaa ostoskoriin laittamasi tuotteet. Verkkosivusto ei toimi kunnolla ilman näitä evästeitä, mikä tarkoittaa, että ne ovat oletusarvoisesti aktivoituja eikä niitä voida poistaa käytöstä. Lensway käsittelee tällaisten välttämättömien evästeiden kautta kerättyjä tietoja oikeutetulla edulla, mikäli Lenswayn etu pystyä tarjoamaan toimiva verkkokauppasivusto on painavampi kuin sinun etusi tällaisten tietojen käsittelemättä jättämiseksi.

      Evästeiden asettaminen markkinointitarkoituksiin tapahtuu vasta nimenomaisen suostumuksesi vastaanottamisen jälkeen. Voit asettaa verkkoselaimesi kieltämään evästeet automaattisesti. Voit myös kieltää/jättää valitsematta markkinointitarkoituksiin tarkoitettujen evästeiden asettamisen suostumusruudussa, joka tulee näkyviin verkkosivustolla vieraillessasi. Kumotaksesi antamasi suostumuksen voit milloin tahansa muuttaa asetuksiasi jälkikäteen "Cookie Settings" -osiossa, jonka löydät verkkosivuston alalaidasta. Lisätietoja saadaksesi lue Lenswayn evästekäytäntö sivuston alalaidasta löytyvästä Cookies-osiosta.

      15. Tietoa Lenswayn henkilötietojen käsittelystä

      15.1 Tehdessäsi ostoksia Lensway Group AB:lla, y-tunnus 556579-3188, Lensway tulee käsittelemään henkilötietojasi Lenswayn tietosuojakäytännön (”Tietosuojakäytäntö”) mukaisesti. Suojelemme yksityisyyttäsi, emmekä kerää enemmän tietoja kuin on tarpeen. Emme koskaan myy tai välitä tietojasi kolmansille osapuolille ilman laillista perustetta.

      15.2 Lensway Group AB, y-tunnus 556579-3188, on henkilötietovastaava niiden henkilötietojen käsittelyn suhteen, jotka olet luovuttanut meille asiakkaana. Käsittelemme henkiötietojasi muun muassa voidaksemme käsitellä tilaustasi sekä niissä tilanteissa, että olet halunnut vastaanottaa meiltä uutiskirjeitä tai kampanjatarjouksia, voidaksemme mukauttaa markkinointia yksilöllisiin tarpeisiisi sopivaksi. Maksusuorituksiin liittyvien henkilötietojen käsittelyn suhteen Klarna Bank AB on henkilötietovastaava.

      15.3 Täydelliset tiedot siitä, kuinka Lensway käsittelee henkilötietojasi, sekä omista oikeuksistasi ja niiden käyttämisestä, löydät Lenswayn Tietosuojakäytännöstä.

      16. Muutokset Ehdoissa

      Pidätämme itsellämme oikeuden tehdä milloin tahansa muutoksia Ehtoihin. Ehtojen muutokset julkaistaan verkkosivustollamme. Muutetut Ehdot ovat voimassa hyväksyttyäsi Ehdot uuden oston yhteydessä tai vaihtoehtoisesti 30 päivän kuluttua siitä, kun Lensway on tiedottanut sinulle muutoksista.

      17. Erimielisyydet ja sovellettava laki

      Siinä tapauksessa, että erimielisyyttä ei voida ratkaista yksimielisesti yrityksen asiakaspalvelun ja asiakkaan kesken, voit asiakkaana kääntyä Ruotsin Allmänna Reklamationsnämnden -viranomaisen puoleen, katso arn.se. Muun EU-maan kuin Ruotsin asukkaat voivat tehdä valituksen verkossa EU-komission riita-asioiden sovittelualustassa, katso http://ec.europa.eu/consumers/odr. Mahdollisissa riitatapauksissa noudatamme ARNin tai vastaavan riidanratkaisuelimen päätöksiä. Näiden Ehtojen tulkintaa tai soveltamista koskevat riidat on tulkittava Ruotsin tuomioistuimen ja lain mukaisesti.

      Kestotilauksen ehdot

      Nämä kestotilauksen ehdot koskevat - yhdessä yllä olevien Ostoehtojen kanssa - piilolinssien, tarvikkeiden ja puhdistusaineiden kestotilauksia. Asiakas (alla mainittu Asiakas) tarkoittaa henkilöä, joka on tilannut piiloinssejä, tarvikkeita ja puhdistusaineita kestotilauksena Yritykseltä.

      Kestotilaus

      Kestotilaukset voidaan aloittaa kassasivun tai "Omat sivut" -sivujen kautta. Kestotilaus astuu voimaan, kun olet suorittanut ostoksesi ja saanut vahvistuksen siitä, että ostoksesi on suoritettu / kestotilauksesi on voimassa. Tämän yhteydessä Yritys lähettää myös vahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen.

      Toimitus- ja toimitusvälit

      Toimitusvälit, jotka asiakas voi valita, vaihtelevat kuukaudesta kahteentoista kuukauteen. Tuotteet, joihin kestotilaus liittyy, toimitetaan valitun toimitusvälin mukaan, kunnes asiakas keskeyttää tai lopettaa kestotilauksen. Kestotilaukseen valitut tuotteet toimitetaan noutopisteeseen, jonka määritit ostoksen yhteydessä.

      Yritys lähettää vahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen 5 päivää ennen tilauksen lähettämistä. Löydät lisätietoja tulevista postituksista "Omat sivut"- sivuilta, kohdassa "Omat kestotilaukseni".

      Huomioithan, että toimitusaika voi vaihdella sen mukaan, onko tuotetta varastossa vai ei. Lisätietoja löytyy yleisissä ostoehdoissa, kohdassa "Toimitus". Sinulla on aina oikeus peruuttaa tilaus, jos et hyväksy muuttunutta toimitusaikaa. Huomioithan, että jos haluat peruuttaa koko kestotilauksen eikä ainoastaan peruuttaa ostoa tietystä tilauksesta kestotilauksen aikana (Yrityksen toimitusajan muutoksen vuoksi), sinun on myös ilmoitettava asiasta - katso lisätietoja kohdasta "Tilauksen kesto ja irtisanominen”, kuinka peruutat kestotilauksesi.

      Asiakas voi valita siirtää seuraavaa lähetystä, tämä tapahtuu "Omat sivut" -sivulla, kohdassa "Omat kestotilaukseni".

      Toimitusvälin muutos

      Voit aina muuttaa tilauksesi toimitusväliä jälkikäteen. Voit muuttaa valitsemaasi toimitusväliä "Omat sivut" – sivulla, kohdassa "Oma kestotilaukseni". Jos muutat tilauksen toimitusväliä ja vahvistus tulevasta postituksesta on jo lähetetty sinulle, tilauksesi lähetetään vahvistuksen mukaisesti ja seuraava postitus tapahtuu muutetun toimitusvälin mukaisesti.

      Maksu

      Jos olet tehnyt kestotilauksen, suoritetaan maksut maksutavalla, jonka valitsit tilausta luodessasi. Veloitus tapahtuu jokaisen postituksen yhteydessä. Jos olet päättänyt maksaa luottokortilla/maksukortilla tai suoramaksulla Klarnan kautta ja korttisi on vanhentunut tai suljettu, tilaus peruutetaan automaattisesti.

      Hinta ja toimitus

      Kestotilauksesi tuotteiden hinta perustuu Yrityksen sen hetkiseen listahintaan, kun Yritys pakkaa lähetyksen ja lähettää tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Kestotilauksen tuotteiden hintoihin sisältyy aina ALV. Maksamasi kokonaissumma ALV:n kanssa näkyy tilausvahvistuksessa. Käsittelykustannuksia ei lisätä. Kestotilausten toimitus on aina ilmainen.

      Jos asiakas ei halua maksaa sen hetkistä listahintaa, joka on korkeampi kuin tilauksen aloittamisen yhteydessä ilmoitettu hinta, sinulla asiakkaana on oikeus peruuttaa tilauksesi. Jos olet jo saanut tilauksen, voit palauttaa tuotteesi. Jos olet saanut palautuslomakkeen, voit käyttää sitä. Muussa tapauksessa otathan yhteyttä asiakaspalveluumme ennen palautuksen tekemistä. Tarvikkeiden ja puhdistusaineiden palautuksiin sovelletaan 14 päivän palautussoikeutta ja piilolinsseihin sinulla on 3 kuukauden avokauppa.

      Jos asiakas ei ole maksanut erääntynyttä laskua tai jos veloitusta ei voida tehdä, Yrityksellä ei ole velvollisuutta jatkaa tuotteiden lähettämistä kestotilauksen mukaisesti.

      Kestotilauksen kesto ja irtisanominen

      Kestotilaukset ovat voimassa toistaiseksi, eikä niissä ole sitovaa aikaa. Sinulla on oikeus peruuttaa kestotilauksesi, milloin haluat. Jos vahvistus saapuvasta postituksesta on jo lähetetty, tuotteiden toimitus tapahtuu ilmoituksen mukaisesti, mutta tulevat kestotilauksen tilaukset poistetaan. Voit peruuttaa tilauksesi helposti "Omat sivut" sivulla, kohdassa "Omat kestotilaukseni" tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

      Sovituskehysten ehdot

      Palvelu

      Kun haluat sovittaa kehyksiä kotona, voit valita 1–4 kehystä, joita voit lainata ilmaiseksi 10 päivän ajan. Sovitusaika alkaa, kun olet vastaanottanut pakettisi. Emme tarjoa sovituspalvelua merkkikehyksille tai aurinkolaseille.

      Jos haluat kokeilla useampia kehyksiä

      Sovituskehyksiä voi tilata vain yhden tilauksen kerrallaan. Kun olet saanut sähköpostivahvistuksen siitä, että olemme vastaanottaneet sovituskehyksiesi palautuksen, voit valita uusia kehyksiä sovitettavaksi kotiin.

      Palautus

      Kun 10 päivän sovitusaika kotona on ohi, kaikki sovituskehykset palautetaan samassa pakkauksessa (lähetyspakkaus ja sisäpakkaus), joissa ne lähetettiin sinulle. Olemme maksaneet palautuslähetyksen toimitusmaksun etukäteen.

      Kehykset tulee palauttaa vahingoittumattomina. Jos kehyksiä ei palauteta vahingoittumattomina, olet vastuussa tuotteen arvosta. Lensway soveltaa täydellistä myyntiarvoa (eli tuotteen koko arvoa), jos palautettua tuotetta ei voida käyttää jälleenmyynnissä.

      Jos kehyksiä ei ole palautettu sovitusajan päätyttyä, lähettää Lensway sinulle muistutussähköpostin. Jos emme kuule sinusta 14 päivän kuluessa, sovitustilaus käsitellään tavallisena ostotilauksena ja saat laskun, joka vastaa kehyksen alkuperäistä hintaa.

      Lensway Rewards -bonusohjelman ehdot

      Kuinka voin osallistua bonusohjelmaan?

      Lensway Rewards on bonusohjelma, jossa keräät pisteitä ostoksistasi tai eri palveluidemme käytöstä. Osallistut automaattisesti bonusohjelmaan tehdessäsi ostoksia Lenswayllä. Osallistuminen on maksutonta. Jäsenyys on henkilökohtainen, eikä sitä tai pisteitä voi siirtää toiselle käyttäjätilille. Ohjelma on ainoastaan yksityishenkilöille. Nähdäksesi nykyiset pisteesi ja bonustasosi, sinun on aktivoitava Omat sivut -tilisi. Kaikki ostokset rekisteröidään automaattisesti, mutta aktivoidaksesi bonusetusi oston yhteydessä, sinun on oltava sisäänkirjautunut. Alennuksia ei ole mahdollista saada takaisin jälkikäteen. Saat kymmenen bonuspistettä euroa kohden (10 bonuspistettä = 1 €), kun teet ostoksia Lenswayllä. Bonuspisteet perustuvat maksamaasi summaan, mukaan lukien alennukset ja kupongit. Voit saada myös ns. suorituspisteitä käyttäessäsi erilaisia palveluita, jolloin ylimääräisiä kampanjapisteitä voidaan antaa osana väliaikaista tarjousta. Palkitsemme myös aktiivisia asiakkaita jakamalla pisteitä heidän asiakasuskollisuutensa perusteella. Jokaisesta vuodesta, jolloin olet ollut aktiivinen asiakas ja tehnyt vähintään yhden ostoksen, saat 50 pistettä. Tämä koskee viittä viimeisintä vuotta, eli maksimipistemäärä on 50 pistettä vuodessa viimeisen viiden aktiivisen vuoden ajalta. Vaikka olisit ollut aktiivinen asiakas yli viisi vuotta, pisteitä jaetaan vain viimeiseltä viideltä aktiiviselta vuodelta. Bonusohjelman etuja ei voi yhdistää alennuksiin/tarjouksiin, jotka ovat yhteistyökumppaneidemme kanssa olevia affiliate-alennuksia. Bonusohjelman edut ja alenukset eivät koske kestotilauksia.

      Pistemäärät ja bonustasot:


      • Basic 0-2999 pistettä
      • Silver 3000-4999 pistettä
      • Gold 5000+ pistettä

      Bonustasosi perustuu kokonaispisteisiisi viimeisen 12 kuukauden ajalta. Pisteet lasketaan kaikista ostoksista alkaen 01-01-2024. Kun olet kerännyt kullekin tasolle vaadittavat pisteet, nouset seuraavalle bonustasolle. Kerätyt pisteet ja bonustaso on voimassa 12 kuukautta. Bonustasolta toiselle nousut ja laskut tapahtuvat aktiivisesti vuoden kuluessa. Mitä enemmän pisteitä keräät vuoden aikana, sitä korkeamman bonustason voit saavuttaa ja saada parempia etuja hyödynnettäviksi.

      Näitä käyttöehtoja voidaan päivittää. Jos bonusehtoihimme ja -etuihin tulee merkittäviä muutoksia, ilmoitamme sinulle asiasta antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos et hyväksy muutoksiamme, sinulla on aina oikeus pyytää, ettet enää halua osallistua bonusohjelmaan. Voit lukea lisää siitä, kuinka muuten käsittelemme henkilötietojasi ja oikeuksiasi asiakkaana, tietosuojakäytännöstämme.

      Pidämme oikeuden muuttaa etuja, määritelmiä sekä bonustasoja jatkuvasti.