Siirry kassalle
      20 vuotta LensWayn kanssa

      20 vuotta LensWayn kanssa

      Vielä 20 vuotta sitten verkkokauppa oli jotain uutta ja jännittävää. Paljon on muuttunut viimeisen kahden vuosikymmenen aikana ja digitalisaatio on mullistanut maailman, ja verkossa myydään tänään enemmän kuin koskaan. Olemme toimineet verkossa jo internetin alkuajoista lähtien, ja uudistaneet tavan kuinka optiikkaa myydään.

      Verkkokaupan edelläkävijä

      On kulunut kaksi vuosikymmentä siitä, kun LensWayn toiminta aloitettiin sillä visiolla, että hyvän näön tulisi olla kaikkien saatavilla. Tavoitteemme verkkokaupan kanssa on tehdä laadukkaiden ja edullisten optiikka tuotteiden hankkimisesta helppoa tarjolla olevasta laajasta ja monipuolisesta valikoimasta.

      – Idea syntyi laskettelumatkan aikana USA:ssa, kun näin kuinka paljon eroa linssien hinnoissa oli, riippuen siitä myytiinkö tuotteita verkossa vai tavallisessa optikkoliikkeessä, sanoo Daniel Mühlbach.

      40:stä neliöstä Pohjolan suurimpaan varastoon

      Yrityksen perustajat Daniel Mühlbach ja Herman Ofenböck matkustivat itse ympäri Ruotsia jakamassa julisteita edullisista, verkosta tilattavista linsseistä, tarkoituksenaan saada uusia asiakkaita.

      Toimintaa pyöritettiin alkuun Tukholman Wallingatanilla sijaitsevasta 40 neliön kellarista. Se oli kylmä ja kostea, mutta työntekijät viihtyivät erinomaisesti, sillä kaikki tiesivät olevansa osa jotain suurta ja tärkeää! Ensimmäisen vuoden jälkeen juhlimme 100 tilausta kakulla!

      Liikekasvu vastatuulessa

      Myös vaikeina aikoina, kuten finanssikriisin ja IT-kuplan puhkeamisen aikana, on LensWay jatkanut kasvuaan. Vuosien 2000-2004 aikana LensWayn tulot nousivat nollasta 100 miljoonaan kruunuun, ja tänä päivänä meillä on Pohjoismaiden suurin varasto linssejä. Varasto on tietenkin siirtynyt Wallinsgatanilta suurempiin tiloihin. Pääkonttori, varasto ja asiakaspalvelumme sijaitsevat Tukholmasta pohjoiseen, Kistassa.

      Varastossa oleva laaja linssivalikoima on yksi tärkeimpiä ominaisuuksia, joka on tehnyt LensWaysta markkinajohtajan optiikka tuotteiden myynnissä. Muita tärkeitä komponentteja ovat nopea toimitus, kilpailukykyiset hinnat ja henkilökohtainen asiakaspalvelu.

      Buy One Give One

      LensWayn omistaa tänä päivänä globaali optiikka yritys Essilor ja yritystoimintaa johtaa toimitusjohtaja Lisa de Paula. LensWay toimii kaikissa pohjoismaissa.

      Meille on myös erittäin tärkeää auttaa apua kaipaavia ihmisiä, ja vaikka kyseessä on ihmisoikeus, on maailman väestöstä kolmasosalla näkövaikeuksia ilman, että heillä on mahdollisuutta hankkia näköä parantavia apuvälineitä. Siksi olemme yhdessä Essilorin kanssa perustaneet aloitteen “Buy one Give one”, jossa lahjoitamme silmälasit niitä tarvitsevalle, joka kerta kun ostat uudet silmälasit. Näin pystymme vaikuttamaan ja muuttamaan asioita, sekä parantamaan miljoonien ihmisten näköä.

      Verkkokauppa myös vastaisuudessa

      Paljon on muuttunut viimeisen 20 vuoden aikana. Trendit tulevat ja menevät, ja verkkokauppa jatkaa kasvuaan. Yksi asia on kuitenkin aivan kuin 20 vuotta sitten, me toimimme edelleen verkossa ja pyrimme auttamaan ihmisiä näkemään paremmin. Jotta sinä voit nauttia joka hetkestä, ja nauttia elämästä paremmalla näöllä!