Vanhentunut internetselain
Käytössäsi on vanhentunut internetselain, jota tämä sivusto ei tue. Ole hyvä ja päivitä selaimesi uudempaan versioon, esim. Google Chrome tai Mozilla Firefox.
Tervetuloa takaisin !

    Tutustu Omat sivut -palvelun etuihin!

    • Reseptit
    • Erityistarjoukset
    • Tilaushistoria
    • Omat suosikit
    • Asiakastiedot
    • Toista tilaus

    Kysymyksiä & Vastauksia

    Täältä löydät yleisiä kysymyksiä ja vastauksia. Ota meihin yhteyttä jos et löydä etsimääsi tietoa. Palvelemme sinua arkisin klo 9-17.30.

    Piilolinssit

    Taittoviat

    Taittoviat ovat yleisiä, ja ne voidaan useimmiten korjata helposti linssien avulla. Yleisimmät taittoviat ovat:

    Kaukotaittoisuus (hyperopia, pitkätaittoisuus) ilmenee huonona lähinäkönä (kuperat, pluslinssit).

    Likitaittoisuus (myopia) ilmenee huonona kaukonäkönä (koverat, miinuslinssit).

    Hajataitto (astigmatismi) ilmenee näön sumentumisena valon taittuessa eri tavoin silmän eri osissa (linsseissä sylinteri- ja akseliarvot). Tämä taittovirhe esiintyy useimmiten yhdessä joko kauko- tai likitaittoisuuden kanssa.

    Ikänäkö (presbyopia) ilmenee huonona lähinäkönä ja vaikeutena lukea pientä tekstiä johtuen silmien mukautumiskyvyn vähenemisestä (lisävahvuus/ADD moniteholinsseissä).

    Piilolinssityypit

    LensWay myy lähes kaikkia markkinoilla olevia pehmeitä piilolinssejä. Linssityypit ryhmitellään seuraavasti:

    Kertakäyttö-, viikko- tai kuukausilinssit

    Tarpeistasi ja elämäntyylistäsi riippuen voit uusia linssisi päivittäin, viikon tai kahden viikon välein tai kerran kuukaudessa. Kertakäyttölinssit ovat hyvä vaihtoehto, jos olet aktiivinen, etkä halua jatkuvasti puhdistaa ja desinfioida linssejäsi. Viikko- ja kuukausilinssejä on yleensä saatavilla eri vahvuuksissa, ja ne soveltuvat kaikenlaisten taittovikojen korjaamiseen. Linssit otetaan illalla pois, puhdistetaan ja laitetaan aamulla takaisin silmiin.

    Ympärivuorokautiset linssit

    Yötäpäivää-linssit on valmistettu silikonipohjaisesta materiaalista, joka läpäisee jopa kuusi kertaa enemmän happea kuin tavanomaiset pehmeät, päiväkäyttöiset piilolinssit. Näin linssejä voi käyttää ympäri vuorokauden jopa kuukauden ajan. Noudata kuitenkin optikon suosituksia linssien käyttöajasta.

    Tooriset linssit

    Tooriset linssit korjaavat taittovirheitä (hajataitto). Asfääriset linssit soveltuvat lievempien taittovirheiden korjaamiseen.

    Moniteholinssit (progressiiviset) / Kaksiteholinssit

    Moniteho- eli progressiivisia linssejä ja kaksiteholinssejä käytetään, kun sekä lähi- että kaukonäköä on korjattava samanaikaisesti, niin kutsuttu ikänäkö. moniteholinsseissä on asteittain ylhäältä alas lisääntyvä plus-vahvuus. Kaksiteholinsseissä on vahvuus sekä kauko- että lähinäköä varten. Linssi on jaettu alueisiin, joista toisen vahvuus korjaa lähinäköä ja toisen kaukonäköä.

    Värilliset linssit

    Vaaleiden silmien (siniset, harmaat, vihreät) korostamiseen sopivat parhaiten niin sanotut Enhancer-linssit. Ne korostavat ja kaunistavat silmän omaa värisävyä muuttamatta sitä liikaa. Jos sinulla on tummat silmät tai haluat muuttaa silmiesi väriä, tarvitset läpinäkymättömän opaakkilinssin, joka antaa silmille kokonaan uuden värin peittäen niiden luonnollisen värin. Jos haluat tilata värilliset linssit tietyllä vahvuudella, tarvitset määräyksen. Jos haluat värilliset linssit ilman vahvuutta, määräystä ei tarvita. Suosittelemme kuitenkin, että käyt sovittamassa linssejä optikolla. Näin varmistat, että linssit sopivat silmiisi ja väritulos on toivotunlainen.

    Linssitiedot

    Kun ostat linssit netistä, sinua pyydetään antamaan alla mainitut tiedot. Linssin merkki ja muut tiedot löytyvät piilolinssimääräyksestä tai vanhojen linssien pakkauksesta.

    Vahvuus (POW/PWR/SPH) Vahvuus ilmaisee taittovikasi suuruuden plus- tai miinusarvona.

    Kaarevuus (BC) Kaarevuusarvo ilmaisee linssin kuperuuden - mitä pienempi arvo, sitä kuperampi linssi.

    Halkaisija (DIA) Linssin läpimitta reunasta reunaan.

    Sylinteri (CYL) Sylinteri ilmaisee hajataiton määrän.

    Akseli (AX) Akseli kuvaa taittovirheen akselin suuntaa, ja se ilmaisee taittovirheen kulman.

    Lisävahvuus (ADD) Lisävahvuus kertoo eri kenttien vahvuuseron kaksi- ja moniteholinsseissä.

     

    Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään piilolinssejä koskevissa kysymyksissä.

    Linssien tilaus
    1. Valitse käyttämäsi piilolinssimerkki
    2. Täytä tarvittavat voimakkuudet ja muut tiedot
    3. Anna henkilötietosi ja valitse maksutapa.

      Voit maksaa tilauksesi luottokortilla tai verkkopankin kautta, tai voimme lähettää ostoksesi laskua vastaan (ei laskutuslisää). Laskun maksuaika on 20 päivää.

      Maksaessasi kortilla tai verkkomaksulla ostosumma vähennetään tililtäsi ostotapahtuman yhteydessä.

    4. Valitse Osta. Saat tilausvahvistuksen sähköpostitse noin tunnin kuluessa.
    Linssien hoito

    Jos et ole aiemmin käyttänyt piilolinssejä, saat näöntarkastuksen yhteydessä optikolta neuvoja niiden käsittelystä.

    Jos käytät kertakäyttölinssejä, vältyt linssien hoidolta ja voit ottaa joka päivä käyttöön uudet linssit.

    Jos käytät viikko- tai kuukausilinssejä, on tärkeää että puhdistat linssit huolellisesti. Linsseihin kertyvät epäpuhtaudet haittaavat käyttömukavuutta ja näkökykyä ja lisäävät tulehdusvaaraa. Säilytä linssit puhtaassa linssikotelossa ja vaihda säilytysneste päivittäin. Jos käytät linssejä harvoin, vaihda säilytysneste kerran viikossa tai käyttöohjeen mukaan.

    Seuraavassa muutamia vinkkejä linssien silmään asettamisesta ja poistosta:

    Linssin asettaminen silmään

    Pese kädet, ota linssi pakkauksesta ja aseta se oikean etusormen päähän. Varmista, että linssi on oikein päin (reunat kaartuvat sisään; joissakin linsseissä on tätä koskeva merkintä). Pidä yläluomea ylhäällä vasemman käden keskisormella. Vedä samalla alaluomea alas oikean käden keskisormella. Katso itseäsi silmiin peilissä ja aseta linssi hitaasti ja varovasti silmään. Kun linssi on silmässä, irrota varovasti otteesi luomista ja räpäytä silmää kevyesti.

    Linssien poistaminen silmästä

    Katso ylöspäin ja vedä alaluomea alas. Vedä linssiä alaspäin silmänvalkuaisen kohdalle; ota linssi varovasti peukalon ja etusormen väliin ja ota se pois (älä kosketa linssiä kynnellä).

    Piilolinssien jäätyminen

    Pehmeät piilolinssit voivat helposti jäätyä talvella, kun lämpötila on nollan alapuolella. Piilolinssejä voi kuitenkin käyttää huoletta, kun ne ovat sulaneet huoneenlämmössä. Älä yritä nopeuttaa sulamisprosessia mitenkään, sillä se voi vahingoittaa piilolinssejä.

    Linssien oikeaoppinen käyttö

    Piilolinssit ovat monelle keino helpottaa jokapäiväistä elämää samalla ulkonäöstä huolehtien. Jotta linssien käyttö olisi turvallista, on tärkeää käyttää vain optikolla sovitettuja linssejä ja noudattaa käyttöaikaa koskevia ohjeita. Suosittelemme, että käyt optikolla tarkistuttamassa näkösi vähintään kerran vuodessa.

    Tavallisimmat piilolinssien käytöstä aiheutuvat ongelmat, kuten silmätulehdukset, johtuvat usein linssien huolimattomasta käsittelystä ja käyttöaikaa koskevien ohjeiden noudattamatta jättämisestä. Tutkimukset osoittavat, että tulehdusriski vähenee, kun linssien hankinta on helppoa ja edullista, koska silloin ne tulevat vaihdetuiksi asianmukaisin väliajoin. Siksi LensWay haluaa aina tarjota helpoimman ja edullisimman tavan ostaa piilolinssejä.

    Jos linssit tuntuvat epämukavilta, varmista ensin että ne ovat määräyksesi mukaiset ja ettei niissä ole valmistusvirhettä tai muuta vikaa. Asiakaspalvelumme vastaa mielellään kaikkiin kysymyksiisi. Jos ongelma jatkuu, lopeta linssien käyttö ja ota yhteyttä silmälääkäriin tai optikkoon.

    Silmälasit

    Taittoviat

    Taittoviat ovat yleisiä, ja ne voidaan useimmiten korjata helposti silmälasien avulla. Yleisimmät taittoviat ovat:

    Kaukotaittoisuus (hyperopia, pitkätaittoisuus) ilmenee huonona lähinäkönä (kuperat, pluslinssit).

    Likitaittoisuus (myopia) ilmenee huonona kaukonäkönä (koverat, miinuslinssit).

    Hajataitto (astigmatismi) ilmenee näön sumentumisena valon taittuessa eri tavoin silmän eri osissa (linsseissä sylinteri- ja akseliarvot). Tämä taittovirhe esiintyy useimmiten yhdessä joko kauko- tai likitaittoisuuden kanssa.

    Ikänäkö (presbyopia) ilmenee huonona lähinäkönä ja vaikeutena lukea pientä tekstiä johtuen silmien mukautumiskyvyn vähenemisestä (lisävahvuus/ADD moniteholinsseissä).

    Silmälasityypit
    Yksiteholinssit

    Yleisin silmälasilinssi on yksitehoinen linssi, jolla korjataan liki-, kauko- ja hajataittoisuutta sekä lähinäköä aikuisnäkoisillä. Yksitehoisissa linsseissä on sama voimakkuus koko linssissä. Yksiteholinssejä ovat ns. miinuslinssit eli koverat linssit, jotka ovat reunoilta paksummat kuin keskiosasta ja ns. pluslinssit eli kuperat linssit, joiden keskiosa on paksumpi kuin reuna-alueet.

    Moniteholinssit

    Moniteholinsseissä on sekä kauko- että lukuvoimakkuus samassa linssissä, ja niiden ansiosta vältyt kaksien silmälasien käyttämiseltä.

    Nykyaikaisissa moniteholinsseissä voimakkuus vaihtuu portaattomasti kaukovoimakkuudesta lukuvoimakkuuteen. Linssin yläosaa käytetään kauas katsoessa, ja alaosassa on puolestaa lukemiseen tarvittava voimakkuus.

    Moniteholinssien uusinta teknologiaa edustavat ns. Free Form –linssit. Niiden valmistuksessa käytetään viimeisintä tekniikkaa, jonka avulla voimakkuudet hiotaan linssin sisäpinnalle. Tämä tarkoittaa, että niiden avulla taataan laajempi näkökenttä ja hionta pystytään räätälöimään yksilöllisesti voimakkuuksien ja käytetyn kehyksen mukaan. Nämä linssit takaavat sinulle paremman näöntarkkuuden ja suuremman käyttömukavuuden. Me LensWayllä käytämme ainoastaan Free Form –linssejä voidaksemme taata käyttömukavuuden.

    Yleisimmät silmälasien tyypit ovat kauko-, luku-, moniteho- ja näyttöpäätelasit.

    1. Kaukolasit on tarkoitettu sinulle, joka et näe kunnolla kauas.
    2. Lukulasit on tarkoitettu lähityöskentelyyn, esimerkiksi lukemiseen, ja sopivat sinulle, joka et näe tarkasti lähelle.
    3. Näyttöpäätelasit ovat silmälasit, jotka on tarkoitettu tietokoneen kanssa työskentelyyn. Näyttöpäätelasien avulla suojaat silmiäsi työskennellessäsi, ja ne auttavat sinua keskittymään pidempään.
    4. Monitehosilmälasien avulla näkö voidaan korjata sekä kauko- että lähietäisyyksillä.

    Autamme sinua mielellämme tilauksesi kanssa. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos sinulla on lisäkysymyksiä tai -toivomuksia.

    Mitä hintaan sisältyy?
    Tämä sisältyy aina silmälasien hintaan:
    1. Silmälasikehys ja -kotelo
    2. Yksiteholinssit juuri sinun voimakkuuksillasi
    3. Heijastuksenesto- ja kovapinnoite
    4. Ilmainen palautus
    5. 3 kuukauden tyytyväisyystakuu
    6. 2 vuoden tuotetakuu

    Moniteholinsseistä maksat aina vain 149 € ja saat markkinoiden uusinta teknologiaa edustavat rajattomat FreeForm -linssit.

    Sinä valitset lempikehyksesi - me valitsemme juuri sinun voimakkuuksillesi ja valitsemaasi kehykseen parhaiten sopivat linssit.

    Piilolinssi- ja silmälasimääräys

    Tilatessasi piilolinssejä sinulla on oltava voimassa oleva, optikolta saatu piilolinssimääräys. Sinun ei tarvitse lähettää määräystä meille tilatessasi linssejä, vaan olet itse vastuussa siitä, että valitset määräyksen mukaiset piilolinssit ja voimakkuudet. Jos määräyksesi on yli vuoden vanha, on sinun hyvä käydä tarkistuttamassa näkösi optikolla tai silmälääkärillä.

    Tilatessasi silmälasit sinulla on oltava voimassa oleva, optikolta tai silmälääkäriltä saatu silmälasimääräys. Sinun ei tarvitse lähettää määräystä meille, vaan ilmoitat itse voimakkuutesi tehdessäsi tilauksen kotisivumme kautta. Jos määräyksesi on yli vuoden vanha, on sinun hyvä käydä tarkistuttamassa näkösi optikolla tai silmälääkärillä.

    Jos sinusta tuntuu, että piilolinssi- tai silmälasimääräyksen arvoja on hankala tulkita, voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, joka auttaa sinua mielellään. Näin varmistamme, että saat piilolinssit ja silmälasit oikeilla voimakkuuksilla.

    Silmälasien tilaaminen

    Silmälasien tilaaminen LensWayltä on helppoa:

    1. Valitse haluamasi kehykset.
    2. Ilmoita vahvuudet ja arvot, jotka löytyvät määräyksestäsi.
    3. Maksa laskua vastaan (15 päivää maksuaikaa), osamaksulla, maksukortilla tai verkkopankin suoramaksulla.

    Yksiteholasien toimitusaika on yleensä yhdestä kahteen viikkoa. Tilatessasi moniteholasit, aurinkolasit voimakkuuksilla, fotokromaattiset silmälasit tai jos tarvitsemiasi linssejä ei esim. suurista voimakkuuksista johtuen ole meillä varastossa, on toimitusaika noin 1-3 viikkoa. Arvioitu toimitusaika ilmoitetaan sinulle tilausvahvistuksessa.

    Huomioithan ystävällisesti, että kampanjatilausten kohdalla voi toimitusaika suuresta tilausmäärästä johtuen olla normaalia pidempi.

    Silmälasireseptin tulkitseminen

    Silmälasireseptistäsi löydät silmälasien tilaamiseen tarvittavat arvot. Reseptin ulkonäkö voi vaihdella optikosta riippuen. Reseptin on aina sisällettävä seuraavat perusarvot: Sf, Cyl, Ax, PD ja mahdollinen ADD-arvo.

    Jos sinulla ei ole reseptiä, voit pyytää sitä optikoltasi. Näkövirheestäsi riippuen resepti voi sisältää erilaisia alla kuvattujen arvojen yhdistelmiä. Muista ilmoittaa arvot sekä oikealle (OD) että vasemmalle silmälle (OS).

    VV eli vapaa visus ilmaisee näöntarkkuuden ilman silmälaseja.

    V eli korjattu visus ilmaisee näöntarkkuuden silmälaseilla.

    Linssiarvo/vahvuus/power/sphere/sfäärinen voimakkuus

    Ensiksi syötetään voimakkuus. Reseptissä voi voimakkuuden sijaan lukea "SF", joka tarkoittaa sfääriä, tai "PWR", joka tarkoittaa tehoa. Jos olet likinäköinen, reseptissäsi voi lukea esimerkiksi oikea silmä -5,75 ja vasen silmä -4,75. OD tarkoittaa oikeaa silmää ja OS vasenta silmää.

    Cyl/Sylinteriarvo

    Ensimmäinen hajataitteisuuden korjausarvo ilmaisee hajataitteisuuden suuruuden. Jos tämä kohta reseptissä on tyhjä tai 0,00, sinun ei tarvitse täyttää sitä tilauksen yhteydessä.

    Huom!

    Sylinteriarvon näyttävä luku ilmoitetaan useimmiten negatiivisena, mutta jos reseptissäsi oleva sylinteriarvo on merkitty positiiviseksi, valitse positiivinen arvo. Useimmat optikot ja silmälääkärit ilmoittavat sylinteriarvon miinusmerkkisenä, ja myös me käytämme tätä asteikkoa. Jotkin silmälääkärit taas ilmoittavat arvon plusmerkkisenä, ja tällöin me muunnamme arvot käyttämällemme asteikolle. Huomioithan, että tällöin siis tilauslomakkeen arvot eroavat reseptisi arvoista, mutta voimakkuudet pysyvät täysin samoina, ainoastaan asteikko muuttuu.

    Ax/Axis/Aksisarvo

    Toinen hajataittoisuuden (astigmatismi) korjaamiseen tarvittava arvo ilmaistaan astelukuna ja se kertoo hajataittoisuuden sijainnin silmässä. Axisarvo kertoo, mihin suuntaan taittovika korjataan.

    Silmäväli/PD/KV

    Ilmoittaa pupillien etäisyyden toisistaan millimetreinä. Se näyttää linssin optisen keskipisteen oikea paikan. Silmälasien tilauslomakkeelle esitäytetty arvo on aikuisten vakioarvo. Jos määräyksessäsi ilmoitetaan silmävälille vain yksi arvo (esim. 60), jaa tämä luku kahdella. PD 60 tulee täten ilmoittaa seuraavasti: PD 30 (vasen silmä = OS) ja PD 30 (oikea silmä = OD). Jos PD-arvo on ilmoitettu kahtena lukuna, esim. 66/63, on ensimmäinen arvo tarkoitettu kaukolaseille ja toinen lähilaseja varten.

    Lisävahvuus / ADD

    Arvo liittyy ikänäköisyyden (presbyopia) parantamiseen, sitä käytetään moniteho- ja lukulaseissa.

    Hinta

    Kaikkien myymiemme tuotteiden hintoihin sisältyy aina ALV. Kaikkiin tilauksiin lisätään 5 € toimitusmaksu. Muita hallinnollisia kuluja (esim. palvelumaksu) ei peritä. Maksusivulla näet lopullisen maksettavaksi tulevan kokonaissumman, sis. ALV ja toimitusmaksu.

    Näöntarkastus silmälasien käyttäjille

    Suosittelemme, että käyt kerran vuodessa optikon tai silmälääkärin luona tarkistuttamassa näkösi. Optikko tai silmälääkäri määrittelee sinulle parhaiten soveltuvan näönkorjauksen, mitta silmäväliarvosi ja tarkistaa silmiesi terveyden. Näöntarkastuksen jälkeen saat silmälasimääräyksen, joka sisältää kaikki tarvittavat arvot ja tiedot.

    Linssien pinnoitteet

    Kaikki käyttämämme linssit ovat pintakäsiteltyjä parhaan mahdollisen käyttömukavuuden takaamiseksi. Pintakäsittelyt antavat linsseille ominaisuuksia, jotka sekä pidentävät linssien käyttöikää että parantavat näkökykyä estämällä häiritseviä heijastuksia, hylkimällä vettä ja suojaamalla linssejä naarmuuntumiselta.

    Heijastuksenestokäsittely

    vähentää erilaisetn valonlähteiden aiheuttamia heijastuksia linsseissä. Heijastuksenestopinnoitteella käsitelty linssi päästää myös lävitseen huomattavasti enemmän valoa kuin käsittelemätön linssi, ja auttaa sinua näkemään paremmin. Käsittely vähentää myös silmiä väsyttävien varjojen ja heijastusten syntymistä ja auttaa sinua näkemään paremmin myös hämärässä valossa, esimerkiksi kun teet töitä tietokoneella tai ajat autoa hämärässä.

    Kovapinnoite

    tekee linsseistä kovemmat ja kestävämmät, jolloin ne eivät naarmuunnu yhtä helposti. Kovapinnoite on läpinäkyvä kerros, joka asennetaan linssin molemmille puolille. Se pidentää linssien käyttöikää huomattavasti eikä vaikuta niiden näköominaisuuksiin.

    Hydrofobinen eli vettä hylkivä pinnoite

    tekee linssin pinnasta sellaisen, että se hylkii vettä. Pinnoitetut linssit eivät myöskään huurru yhtä helposti lämpötilan vaihtuessa.

    Tyytyväisyystakuu

    Jos et ole tyytyväinen silmälaseihisi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka auttaa sinua aina mielellään. LensWayltä ostamillasi silmälaseilla on kolmen kuukauden tyytyväisyystakuu, eli voit halutessasi vaihtaa tai palauttaa ne kolmen kuukauden sisällä siitä päivämäärästä, kun vastaanotat tilauksen. Kaikilla silmälaseilla on myös kahden vuoden tuotetakuu valmistusvirheiden varalta. Huomioithan, että kampanjatilauksia koskevat erilliset vaihto- ja palautusehdot, jotka on ilmoitettu kunkin kampanjan yhteydessä erikseen.

    Näöntarkastus ja määräys

    Näöntarkastus silmälasien käyttäjille

    Suosittelemme, että käyt kerran vuodessa optikolla tarkistuttamassa näkösi. Optikko määrittelee sinulle parhaiten soveltuvan näönkorjauksen, tarkistaa mahdolliset näköviat, mittaa silmävälin ja tutkii silmiesi liikkeet ja yhteistoiminnan. Näöntarkastuksen jälkeen saat silmälasimääräyksen, joka sisältää kaikki tarvittavat arvot ja tiedot.

    Resepti silmälaseja varten

    Tilataksesi silmälasit LensWayn kautta tarvitset voimassa olevan, optikolta saadun silmälasimääräyksen (korkeintaan vuoden vanha). Potilasasiakirjoja koskevan lain mukaisesti sinulla on aina oikeus saada kopio määräyksestäsi. Tilauksen yhteydessä ilmoitat voimakkuutesi meille (tai lähetät määräyksen).

    Silmälasimääräyksessäsi tulee näkyä seuraavat arvot:

    Linssiarvo/vahvuus/power/sphere/sfäärinen voimakkuus

    Miinusarvot viittaavat likitaittoisuuteen ja plusarvot kaukotaittoisuuteen.

    Cyl/Sylinteriarvo

    Ensimmäinen hajataittoisuuden korjaamiseen liittyvä arvo, sylinteriarvo, mittaa astigmaattisuuden eli hajataittoisuuden määrää. Huom! Sylinteriarvon näyttävä luku ilmoitetaan useimmiten negatiivisena, mutta jos reseptissäsi oleva sylinteriarvo on merkitty positiiviseksi, valitse positiivinen arvo.

    Ax/Axis/Sylinterin akseli

    Toinen hajataittoisuuden (astigmatismi) korjaamiseen tarvittava arvo ilmaistaan astelukuna ja se kertoo hajataittoisuuden sijainnin silmässä. Axisarvo kertoo, mihin suuntaan taittovika korjataan.

    Silmäväli/PD/KV

    Ilmoittaa pupillien etäisyyden toisistaan millimetreinä. Se näyttää linssin optisen keskipisteen oikea paikan. Silmälasien tilauslomakkeelle esitäytetty arvo (32) on vakioarvo, joka toimii useimmiten hyvin. Jos määräyksessäsi ilmoitetaan silmävälille vain yksi arvo (esim. 60), jaa tämä luku kahdella. PD 60 tulee täten ilmoittaa seuraavasti: PD 30 (vasen silmä = OS) ja PD 30 (oikea silmä = OD). Jos PD-arvo on ilmoitettu kahtena lukuna, esim. 66/63, on ensimmäinen arvo tarkoitettu kaukolaseille ja toinen lähilaseja varten.

    Lisävahvuus/ADD

    Arvo liittyy ikänäköisyyden (presbyopia) parantamiseen, sitä käytetään moniteholinsseissä.

    Näöntarkastus piilolinssien käyttäjille

    Kun alat käyttää piilolinssejä tai vaihdat piilolinssimerkkiä, tulee sinun käydä ensin optikon luona sovittamassa uutta linssiä, jotta varmistut sen sopivuudesta juuri sinulle. Piilolinssien sopivuus on hyvin yksilöllistä ja siihen vaikuttavat muun muassa linssin istuvuus ja materiaali. Kaikki linssit eivät siis välttämättä sovi juuri sinun silmillesi, vaikka ne sopisivatkin jollekin toiselle. Optikko kertoo samalla myös esimerkiksi sen, mikä piilolinssineste sopii parhaiten ostamillesi linsseille, ja millaisia käyttöaikoja sinun tulee noudattaa. Suosittelemme myös, että käyt uusimassa reseptisi kerran vuodessa. Tutkimuksessa varmistetaan samalla, ettei silmissäsi esiinny merkkejä haittavaikutuksista.

    Täytyykö minun lähettää määräys LensWaylle ennen tilauksen tekemistä?

    Kun tilaat piilolinssit tai silmälasit LensWayltä, tulee sinulla olla voimassa oleva, optikolta tai silmälääkäriltä saatu määräys piilolinssejä tai silmälaseja varten. Voimassa oleva määräys on korkeintaan vuoden vanha. Sinun ei tarvitse lähettää määräystä meille, vaan täytät itse voimakkuus- ja muut tiedot kotisivun tilauslomakkeelle. Tilauksen yhteydessä vahvistat, että sinulla on voimassa oleva määräys. Huomiothan, että piilolinssi- ja silmälasimääräykset eroavat toisistaan!

    Optikolla käynti ilman silmälasien tai piilolinssien ostoa

    Näön tai silmien tarkastus tehdään optikon tai silmälääkärin luona, mutta silmälasit tai piilolinssit voit ostaa mistä vain haluat. Potilasasiakirjoja koskevan lain mukaisesti sinulla on aina oikeus saada kopio määräyksestäsi.

    Tilaus

    Tilauksen tekeminen

    Tilauksen tekeminen LensWayltä on helppoa. Voit joko tehdä tilauksen itse kotisivullamme, tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

    Palvelemme sinua arkisin kello 9-17.30.

    Voidaksesi tehdä tilauksen meiltä tulee sinun olla vähintään 18 vuoden ikäinen.

    Tilauksen uusiminen

    Voit uusia tilauksesi tai päivittää yhteystietosi kätevästi Omat sivut –palvelumme kautta. Omilla sivuillasi voit tehdä myös linssien kestotilauksen!

    Peruuta tilaus/Muuta tilausta

    Varastostamme löytyvät tuotteet lähetetään nopeasti, joten ehtiäksemme muuttamaan tilaustasi on parasta, että soitat numeroon 0800 - 11 33 55. Mikäli haluat lähettää sähköpostia, on tärkeää, että valitset aiheeksi ”Peruuta tilaus/Muuta tilausta”.

    Toimitus

    Toimitusaika

    Piilolinssit

    LensWaylla on kattava piilolinssivarasto, ja 95 % toimtuksista lähetetään 24 tunnin kuluessa tilauksesta – useimmiten linssit siis tipahtavat postiluukustasi kahden työpäivän sisällä. Tilattaessa tavallisesta poikkeavia vahvuuksia tai esim. toorisia tai moniteholinssejä toimitusaika saattaa olla hieman pidempi. Jos haluat lisätietoja linssien toimitusajoista, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

    Aurinkolasit

    LensWaylla on laaja aurinkolasivalikoima ja lähetämme 95% tilauksistamme 24 tunnin kuluessa tilauksen tekemisestä. Niinpä saat aurinkolasisi useimmiten jo muutaman arkipäivän kuluessa. Olet aina tervetullut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme, jos haluat tietää lisää aurinkolasiesi toimitusajasta.

    Silmälasit

    Ryhdymme valmistamaan silmälasejasi heti saatuamme tilauksesi. Yksitehosilmälasien normaali toimitusaika on noin 1-3 viikkoa, mutta tavallisista poikkeavien vahvuuksien kohdalla tai tilattaessa moniteholaseja, sekä kampanjatilausten kohdalla, toimitusaika saattaa olla hieman pidempi.

    Toimitustapa

    Lähetämme tilauksesi sinulle aina ensimmäisen luokan kirjeenä. Posti tekee arvion siitä, voidaanko kirje jakaa sinulle suoraan kotiin, vai jätetäänkö se noudettavaksi lähipostista (noin 70 % kaikista tilauksista jaetaan suoraan kotiin).

    Pyrimme aina toimittamaan tilaamasi tuotteet sinulle suoraan kotiin. Siksi tarjoudumme maksutta paketoimaan piilolinssisi uudelleen litteään pakkaukseen, jolloin ne toimitetaan suuremmalla todennäköisyydellä suoraan postilaatikkoosi. Jos haluat meidän pakkaavan piilolinssisi uudelleen, rastita tilausta tehdessäsi kohta “Pakkaa linssit litteään pakettiin”. Jos haluat tietää, onko tämä toimitusvaihtoehto mahdollinen juuri sinun piilolinsseillesi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Huomioithan kuitenkin ystävällisesti, että emme voi taata tilauksesi toimitustapaa.

    Piilolinssien toimitus litteässä pakkauksessa

    Pyrimme aina toimittamaan tilaamasi tuotteet sinulle suoraan kotiin. Siksi tarjoudumme maksutta paketoimaan piilolinssisi uudelleen litteään pakkaukseen, jolloin ne toimitetaan suuremmalla todennäköisyydellä suoraan postilaatikkoosi. Jos haluat meidän pakkaavan piilolinssisi uudelleen, rastita tilausta tehdessäsi kohta “Pakkaa linssit litteään pakettiin”. Jos haluat tietää, onko tämä toimitusvaihtoehto mahdollinen juuri sinun piilolinsseillesi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Huomioithan kuitenkin ystävällisesti, että emme voi taata tilauksesi toimitustapaa.

    Toimitukset Ahvenanmaalle/Leveranser till Åland

    Ahvenanmaa sijaitsee Suomen verorajojen ulkopuolella, ja Ahvenanmaalle tilattavista lähetyksistä asiakas maksaa arvonlisäveron Ahvenanmaan tullille. Jotta arvonlisäveroa ei veloitettaisi kahteen kertaan, myymme Ahvenanmaalle toimitettavat tuotteet ilman ALV:tä. Tilaaminen ilman ALV:tä ei valitettavasti toistaiseksi onnistu verkkokaupassamme, mistä syystä pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jos haluat tilauksesi toimitettavan Ahvenanmaalle.

    Jos olet jo ehtinyt tehdä tilauksen verkkokaupassamme ja joutunut maksamaan ALV:n myös Ahvenanmaan tulliin, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

    Eftersom Åland ligger utanför Finlands skattegräns, ska momsen för varor beställda till Åland betalas till Ålands tull. För att du inte ska behöva betala momsen dubbelt, skickar vi din beställning utan moms. Det är dessvärre inte möjligt att lägga en beställning utan moms via hemsidan, så i sådana fall ber vi dig kontakta vår kundservice för hjälp med din beställning.

    Om du har betalat dubbel moms för din beställning, ber vi dig kontakta vår kundservice för hjälp.

    Ostoehdot

    Hinta

    Myymiemme tuotteiden hintoihin sisältyy aina ALV. Kaikkiin tilauksiin lisätään 5 € toimitusmaksu. Muita hallinnollisia kuluja (esim. palvelumaksu) ei peritä. Maksusivulla näet lopullisen maksettavaksi tulevan kokonaissumman, sis. ALV ja toimitusmaksu.

    Toimitus

    Taataksemme mahdollisimman nopean toimituksen lähetämme tilaukset 1. luokan kirjelähetyksinä. Toimitusaikamme saattavat vaihdella riippuen siitä, löytyykö tuotetta varastostamme tilaushetkellä. Voit aina tarkistaa tilauksesi toimitusajan maksusivulta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

    Palautusoikeus

    Me LensWayllä olemme sitä mieltä, että meidän työtämme ei ole saatettu päätöksen silloin, kun olemme lähettäneet tilauksesi sinulle, vaan olemme valmiita vasta, kun sinä olet saanut tilaamasi tuotteet ja tarkistanut, että kaikki on kunnossa. Haluamme siis, että olet tyytyväinen tilaukseesi! Sinun pitää voida tuntea olosi turvalliseksi ostaessasi tuotteita meiltä, ja siksi annamme sinulle mahdollisuuden palauttaa tilaamasi tuotteet kolmen kuukauden sisällä siitä, kun vastaanotat tilauksesi.

    Piilolinsseille ja aurinkolaseille annamme kolmen kuukauden avokaupan, ja silmälaseille ja aurinkolaseille voimakkuuksilla kolmen kuukauden kokeile ilman riskiä –tyytyväisyystakuun. LensWay maksaa palautuksesi toimituskulut.

    Piilolinssit

    Piilolinssejä, piilolinssinesteiltä ja kostutustippoja koskee kolmen kuukauden avokauppa. Avokauppa tarkoittaa, että tuotteilla on kolmen kuukauden täysi palautusoikeus siitä lukien, kun vastaanotat tilauksesi. Kolmen kuukauden sisällä voit vaihtaa toiseen tuotteeseen tai saada rahasi takaisin, olettaen että tuotteet palautetaan vahingoittumattomissa ja avaamattomissa alkuperäispakkauksissaan. Alkuperäispakkauksella tarkoitetaan valmistajan pakkausta, ei LensWayn postituspakettia. Jos piilolinssit on LensWayn toimesta pakattu uudelleen litteään pakkaukseen, tulee niiden palautettaessa olla avaamattomia, käyttämättömiä ja vahingoittumattomia.

    Silmälasit

    Silmälasit ovat osa persoonallisuutta, ja meille on tärkeää, että olet tyytyväinen uusiin silmälaseihisi. Siksi annamme kolmen kuukauden kokeile ilman riskiä –tyytyväisyystakuun kaikille silmälaseille ja aurinkolaseille voimakkuuksilla. Se tarkoittaa, että saat vapaasti kokeilla silmälasejasi kolmen kuukauden ajan täysin riskittä ja saada rahasi takaisin, jos et jostain syystä ole tyytyväinen.

    Huomioithan ystävällisesti, että uusiin silmälaseihin tottuminen voi viedä aikaa. Tämä koskee myös silmälaseja, joissa on samat voimakkuudet kuin aikaisemmissa silmälaseissasi, mutta etenkin jos näössäsi on tapahtunut muutoksia ja olet tilannut silmälasit uuden silmälasimääräyksen perusteella. Erityisesti monitehosilmälaseihin totuttautuminen voi viedä aikaa. Suosittelemme siksi, että annat silmillesi muutaman viikon aikaa totuttautua uusiin laseihin. Jos kuitenkin jostain syystä tunnet, etteivät uudet silmälasisi vastaa odotuksiasi, otathan meihin yhteyttä, niin autamme sinua.

    Aurinkolasit

    Aurinkolaseja koskee kolmen kuukauden avokauppa. Avokauppa tarkoittaa, että sinulla on kolmen kuukauden täysi palautusoikeus siitä lähtien, kun vastaanotat tilauksesi. Kolmen kuukauden sisällä voit saada rahasi takaisin, olettaen että palautat aurinkolasit alkuperäiskunnossa, käyttämättöminä ja vahingoittumattomina, alkuperäispakkauksessaan ja mukana seuraavine lisätarvikkeineen. Et siis saa käyttää tuotetta jos aiot palauttaa sen, mutta saat totta kai avata pakkauksen ja kokeilla, sopivatko aurinkolasit sinulle ennen kuin päätät palauttaa ne.

    Kampanjat ja kilpailut

    Huomioithan ystävällisesti, että kampanjoita ja kilpailuita voivat koskea erityiset ehdot, jotka ilmoitetaan erikseen kampanjan tai kilpailun yhteydessä. Jos palautat tai vaihdat tilaamasi tuotteet kampanja-ajan päätyttyä, et voi hyödyntää kampanja-alennuksia uudessa tilauksessa.

    Takuu

    Meille on tärkeää, että voimme olla ylpeitä tuotteidemme ja palvelumme laadusta. Siksi myönnämme kaikille tuotteillemme kahden vuoden tuotetakuun. Takuu kattaa mahdolliset valmistusviat, ja sen piiriin kuuluvat tuotteiden normaalista käsittelystä aiheutuneet viat, eivät itse aiheutetut viat.

    Palautus

    Ota meihin aina yhteyttä ennen kuin palautat tuotteita meille, jotta voimme rekisteröidä palautuksesi, antaa sinulle palautusohjeet ja auttaa sinua mahdollisen uuden tilauksen sekä rahanpalautuksen kanssa. Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 9.00-17.30. Voit ottaa meihin yhteyttä puhelimitse numeroon 0800 – 11 33 55 tai sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@lensway.fi.

    Klarnan Omat sivut -palvelussa tai Klarnan asiakaspalvelun avustuksella voit siirtää laskusi eräpäivää 10 päivällä, jotta palautuksesi ehtii saapua meille ajoissa perille. Näet Omat sivut -palvelusta myös milloin palautuksesi on vastaanotettu ja rekisteröity, sekä päivitetyn version laskustasi, mikäli palautat vain osan tilauksestasi.

    Ilmoitamme sinulle sähköpostitse, kun palautuksesi on tullut perille ja rekisteröity. Mikäli palautuksesi ei ole saapunut meille uuden eräpäiväsi lähestyessä, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun numeroon 09- 425 99 771 arkisin klo 8.00-18.00.

    Jos palautat osamaksulla maksamasi tuotteen, palautamme tuotteen hinnan, mutta emme korko- ja käsittelykuluja.

    Rahanpalautus

    Kun olet saamassa rahaa takaisin Klarnalta, lähettävät he sinulle sähköpostitse linkin rahanpalautuslomakkeeseen. Sähköpostissa ilmoitetaan myös tapahtumanumero, joka sinun pitää kirjoittaa lomakkeeseen yhdessä muiden tietojesi kanssa. Voit myös halutessasi säilyttää rahoja seuraavaa ostosta varten tai siirtää ne hyvittämään toista laskuasi Klarnalla. Otathan siinä tapauksessa yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun numeroon 09- 425 99 771 arkisin klo 8.00-18.00.

    Klarna lähettää sinulle vahvistuksen sähköpostitse, kun he ovat saaneet rahanpalautustietosi. Maksun näkymiseen tililläsi saattaa kulua 14 päivää.

    Palautuksen toimituskulut

    LensWay maksaa palautuksesi toimituskulut. Kun palautat meille tuotteita, lähetäthän ne takaisin alkuperäisessä postituspaketissaan tai vastaavassa pakkauksessa, joka antaa tuotteille hyvän suojan.

    Kampanjat

    Kampanjoiden kohdalla ostoehdot sekä vaihto- ja palautusoikeus määräytyvät kampanjakohtaisesti, eikä eri kampanjoita ja tarjouksia voi yhdistää keskenään. Jos palautat tai vaihdat tilaamasi tuotteet kampanja-ajan päätyttyä, et voi hyödyntää kampanja-alennuksia uudessa tilauksessasi.

    Reklamaatiot

    Meille on tärkeää, että voimme olla ylpeitä tuotteidemme ja palvelumme laadusta. Siksi myönnämme kaikille tuotteillemme kahden vuoden tuotetakuun. Takuu kattaa mahdolliset valmistusviat, ja sen piiriin kuuluvat tuotteiden normaalista käsittelystä aiheutuneet viat, eivät itse aiheutetut viat.

    Sinulla on totta kai myös oikeus saada korvaus vastaanottamistasi viallisista piilolinsseistä. Jos reklamoit meille viallisista piilolinsseistä, on meillä oikeus vaatia kopio piilolinssimääräyksestäsi, jotta voimme tarkistaa, että tilaamasi linssit ovat optikon määräämät.

    Ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme, jos haluat valittaa viallisesta tuotteesta. Me autamme sinua mielellämme löytämään sopivan ratkaisun, esimerkiksi vaihdon uuteen tuotteeseen tai muun korvauksen.

    Lähetäthän meille sähköpostin liitetiedostona muutaman kuvan vaurioituneesta tuotteesta, niin pystymme arvioimaan alustavasti, kuuluuko vaurio takuun piiriin.

    Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 9-17.30. Voit ottaa meihin yhteyttä puhelimitse numeroon 0800 – 11 33 55 tai sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@lensway.fi.

    Riitatapauksissa noudatamme Kuluttajaviraston ohjeita.

    Jos vastaanotat väärän tuotteen tai tilaamasi tuote on vahingoittunut kuljetuksessa, tulee sinun ilmoittaa siitä meille 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun vastaanotat tilauksen. Pyydämme sinua ystävällisesti aina tarkistamaan, että olet vastaanottanut oikeat tuotteet vahingoittumattomina.

    Tammikuun 1. päivä 2016 astui voimaan uusi laki kulutajariitojen vaihtoehtoisesta ratkaisumenettelystä. Lain mukaan kuluttajan tulee voida tehdä valitus kaikilla EU:n virallisilla kielillä. EU-komissio on antanut seuraavan linkin ODR -foorumille: http://ec.europa.eu/odr .

    Rajoitukset

    Varaamme oikeuden hintavirheisiin painovirheen tai teknisen ongelman vuoksi, hinnanmuutoksiin sekä siihen että tuote on myyty loppuun tai sitä ei ole varastossamme. Pidätämme oikeuden kieltäytyä kaupasta.

    Maksu

    Maksuvaihtoehdot

    LensWay ja Klarna tarjoavat sinulle yhdessä mahdollisuuden useaan eri maksutapaan. Voit maksaa tilauksesi luottokortilla, verkkopankissa, Klarna-laskulla, erämaksulla tai Klarna-kuukausilaskulla.

    Korttimaksu

    Voit maksaa tilauksesi korttimaksulla joko VISA- tai Mastercard-kortilla. Maksu kulkee suojatun yhteyden (SSL) kautta eikä siitä aiheudu sinulle lisäkustannuksia.

    Verkkopankkimaksu

    Verkkopankkimaksun avulla voit maksaa tilauksesi suoraan pankkitililtäsi. Sinut ohjataan suoraan verkkopankkiisi ja maksu veloitetaan tililtäsi saman tien. Verkkopankkimaksusta ei aiheudu sinulle lisäkustannuksia.

    Klarna Lasku

    Lasku on kätevä maksutapa silloin, kun haluat maksaa tilauksesi myöhemmin. Klarna lähettää laskun sinulle sähköpostitse samana päivänä, kun tilauksesi lähetetään. Laskusta ei aiheudu sinulle lisäkustannuksia. Lue lisää kohdasta Klarna Laskun ostoehdot.

    Erämaksu

    Erämaksun avulla maksat tilauksesi omassa tahdissasi, kuitenkin vähintään 9 € kuukaudessa. Voit jakaa maksusi 3, 6, 12, 24 tai 36 kuukauden eriin. Lue lisää kohdasta Erämaksu.

    Klarna Tili / Kuukausilasku

    Klarna Tilin avulla maksat tilauksesi omassa tahdissasi, kuitenkin vähintään 9 € kuukaudessa. Maksat siis haluamasi summan kuukaudessa ja kaikki laskusi kerätään kätevälle kuukausilaskulle. Maksat kuukaudessa vähintään 1/24 jäljellä olevasta summasta, kuitenkin vähintään 9 €, muutoin valitset itse haluamasi lyhennyssumman kuukausittain. Lue lisää kohdasta Klarnan Tilin maksuehdot.

    Henkilötietojen käsittely

    Henkilötietojasi käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä. Katso myös Klarnan Privacy Statement , jossa on tarkemmin kuvattu miten Klarna käsittelee henkilötietoja. Lisätietoja saat myös ottamalla sähköpostitse yhteyttä osoitteeseen tietosuoja@klarna.fi.

    Tarkistamme turvallisuussyistä, että tilauksen yhteydessä antamasi osoite vastaa väestörekisteriosoitettasi. Tiedonsiirto tapahtuu suojatun yhteyden (SLL) välityksellä.

    Klarna Checkout

    Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia internetissä. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan. Voit myös halutessasi kytkeä Klarna Checkout -palveluun PIN-koodin.

    Klarna Checkout -palvelu erottaa ostotapahtuman ja maksun toisistaan. Ensin vahvistat ostoksesi, minkä jälkeen valitset haluamasi maksutavan. Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Klarna-lasku, Klarna-kuukausilasku, korttimaksu sekä verkkopankkimaksu. Kaikki maksutavat ovat yhtä turvallisia.

    Klarna Checkout -palvelun käyttöehdot löydät täältä .

    Miksi luottotiedot tarkistetaan?

    Pystyäkseen tilaushetkellä tarkistamaan tilaajan luottokelpoisuuden, tekee Klarna joissakin tapauksissa luottotietojen tarkistuksen. Luottotietojen tarkistuksesta ei tule merkintää pankkien tai muiden luotonantajien rekistereihin, eikä sillä ole vaikutusta luottokelpoisuuteesi. Saat kopion luottotietojen tarkistuksesta postitse.

    Klarna-lasku

    Klarna Laskun ostoehdot

    Klarna-laskulla maksaessasi asiointisi on turvallista ja helppoa. Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa maksukorttisi tietoja ja vastaanotat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä. Klarna toimittaa laskun sinulle sähköpostitse samana päivänä kuin tilauksesi lähtee varastoltamme, minkä jälkeen sinulla on 14 päivää maksuaikaa. Laskusta ei aiheudu sinulle lisäkustannuksia. Huomioithan, että sinun tulee aina ilmoittaa kokonainen henkilötunnuksesi tehdessäsi ostoksesi Klarna Laskulla.

    Jos et jostain syystä ole saanut laskua sähköpostiisi, voit ladata sen helposti Klarnan kotisivulta kohdasta Omat sivut ilmoittamalla saman sähköpostiosoitteen kuin oston yhteydessä.

    En ole saanut laskuani, mitä teen?

    Jos et jostain syystä ole vastaanottanut laskua sähköpostitse, näet laskusi myös Klarnan kotisivuilla kohdassa Omat sivut ilmoittamalla saman sähköpostiosoitteen kuin oston yhteydessä. Sinulla on myös mahdollisuus tulostaa kopio laskustasi sekä siirtää eräpäivääsi 10 päivällä.

    Mikäli mielessäsi on jokin erityinen kysymys esimerkiksi laskuasi koskien, otathan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun numeroon 09- 425 99 771 arkisin klo 8.00-18.00.

    Voinko siirtää laskuni eräpäivää?

    Voit siirtää laskusi eräpäivää 10 päivällä kirjautumalla Omat sivut -palveluun Klarnan kotisivuilla kohdassa Omat sivut. Kirjaudut palveluun antamalla joko oston yhteydessä käyttämäsi sähköpostiosoitteen tai laskusi viitenumeron sekä henkilötunnuksesi. Omat sivut -palvelun kautta voit myös tulostaa kopion laskustasi.

    Klarna-kuukausilaskun eräpäivää ei ole mahdollista siirtää. Kun maksat laskusi Klarna-kuukausilaskun avulla, saat uuden kuukausilaskun kuukauden puolivälissä ja sinulla on maksuaikaa kuun loppuun asti.

    Mikäli sinulla on kysyttävää tai tarvitset apua eräpäivän siirtämisen kanssa, otathan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun numeroon 09- 425 99 771 arkisin klo 8.00-18.00.

    Miksi en pysty tekemään tilausta laskulla?

    Kun valitset tilauksesi maksutavaksi laskun tai erämaksun, tekee Klarna arvion siitä, millä summalla voit tehdä ostoksia. Mikäli ostoksesi ei mene läpi laskulla tai osamaksulla, voit sen sijaan maksaa sen luottokortilla tai verkkopankkimaksulla.

    Klarnan tekemä arvio perustuu aiempaan maksuhistoriaasi, ostostesi kokonaissummaan sekä mahdolliseen luottotietojen tarkistukseen. Nämä eri tiedot yhdessä ratkaisevat, meneekö tilauksesi läpi.

    Mikäli sinulla on kysyttävää, olet tervetullut ottamaan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun numeroon 09- 425 99 771 arkisin klo 8.00-18.00.

    Miksi sain maksumuistutuksen vaikka olen jo maksanut laskuni?

    Kun laskun eräpäivä on mennyt umpeen eikä Klarna ole saanut maksua, lähetetään sinulle muistutuslasku postitse. Maksun rekisteröitymiseen saattaa kulua kolme pankkipäivää maksun tekemisestä, ja tämä huomioidaan tietysti ennen muistutuslaskun lähettämistä.

    Mikäli maksusi alkuperäisellä summalla rekisteröityy Klarnalle maksumuistutuksen lähettämisen jälkeen, lähettävät he sinulle uuden laskun, joka koskee ainoastaan muistutuskulua.

    Voit helposti tarkistaa itse, että Klarna on rekisteröinyt maksusi ja/tai kuinka paljon laskulla on maksettavaa jäljellä Klarnan Omat sivut -palvelusta.

    Mitä laskulleni tapahtuu, kun olen tehnyt palautuksen?

    Jos haluat palauttaa tilauksesi tai osan siitä, ei sinun luonnollisesti tarvitse maksaa kyseisiä tuotteita. Otathan ennen palautuksen tekemistä yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi palautusohjeet.

    Klarnan Omat sivut -palvelussa voit siirtää laskusi eräpäivää 10 päivälla, jotta palautuksesi ehtii saapua meille ajoissa perille. Näet Omat sivut -palvelusta myös milloin palautuksesi on vastaanotettu ja rekisteröity. Näet myös päivitetyn version laskustasi, mikäli palautit vain osan tilauksestasi.

    Ilmoitamme sinulle sähköpostitse, kun palautuksesi on tullut perille ja rekisteröity. Mikäli palautuksesi ei ole saapunut meille uuden eräpäiväsi lähestyessä, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun numeroon 09- 425 99 771 arkisin klo 8.00-18.00.

    Jos palautat osamaksulla maksamasi tuotteen, palautamme tuotteen hinnan, mutta emme korko- ja käsittelykuluja.

    Miten tiedän, onko minulla avoimia laskuja?

    Voit helposti tarkistaa, että laskusi on maksettu kirjautumalla Klarnan Omat sivut -palveluun. Löydät laskusi Omat sivut -palvelusta antamalla oston yhteydessä käyttämäsi sähköpostiosoitteen. Omilla sivuillasi voit myös tulostaa kopion laskustasi sekä siirtää eräpäivääsi 10 päivällä.

    Huomioithan, että maksun kirjautumisessa Klarnalle saattaa kestää jopa kolme pankkipäivää.

    Mikäli sinulla on kysyttävää laskustasi, olet tervetullut ottamaan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun numeroon 09- 425 99 771 arkisin klo 8.00-18.00.

    Kuinka vanha minun täytyy olla voidakseni tilata laskua vastaan?

    Voidaksesi tehdä tilauksen, jonka maksutapa on lasku tai erämaksu, tulee sinun olla vähintään 18-vuotias.

    Myöhästynyt maksusuoritus

    Kun laskun eräpäivä on mennyt umpeen eikä Klarna ole saanut maksuasi, saat muistutuslaskun, johon on lisätty muistutusmaksu sekä mahdollinen viivästyskorko. Maksun myöhästyessä laskun loppusummaan lisätään muistutusmaksu 5,00 € ja viivästyskorko 7,50 %. Jos muistutuslaskun eräpäivä menee umpeen eikä Klarna ole saanut maksua, siirtyy lasku eteenpäin perintäyhtiö Segoralle.

    Mikäli sinulla on kysyttävää laskustasi, otathan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun numeroon 09-425 99 771 arkisin klo 8.00-18.00.

    Klarna Laskun ehdot kokonaisuudessaan näet täällä .

    Erämaksu

    LensWay tarjoaa sinulle Klarnan välityksellä mahdollisuuden maksaa tilauksesi erämaksulla. Kassalla voit tilauksen loppusummasta riippuen valita maksutavaksi erämaksun sekä haluamasi maksuajan.

    Saat tuotteet kotiisi ennen ensimmäistä maksua, aivan kuten tavallisella laskulla tilatessasi. Voit valita maksuajaksi 3, 6, 12, 24 tai 36 kuukautta. Näin tiedät jo valmiiksi kuukausieriesi suuruuden sekä sen, milloin lasku kokonaisuudessaan on maksettu.

    Toimi näin: maksa vain vähimmäissumma (vähimmäissumman löydät laskusta kohdasta "maksa osissa alkaen") niin laskusi muuttuu automaattisesti erämaksuksi. Seuraavan kuukauden lopussa lähetämme sinulle uuden laskun postitse. Voit itse päättää, mikäli haluat maksaa vähimmäissumman tai vaihtoehtoisesti korkeamman summan, tai suorittaa koko jäljellä olevan velan erämaksun lopettamiseksi. Näet täydelliset tiliehdot täällä.

    Klarna Tili / Kuukausilasku

    Klarna Tilin maksuehdot

    Klarna Tili on suunniteltu niihin tilanteisiin, kun haluat itse päättää, millaisissa kuukausierissä lyhennät tilauksesi loppusummaa. Kuukausierän on kuitenkin oltava 1/24 kokonaissummasta tai vähintään 9 €.

    Saat tilaamasi tuotteet ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä ja kaikki Klarna-kuukausilaskulla maksetut ostokset yhdistetään yhdelle kuukausilaskulle. Myös eri verkkokaupoissa Klarna-kuukausilaskulla maksetut tilaukset yhdistyvät automaattisesti samalle kuukausilaskulle. Maksat siis vain yhden tilinhoitomaksun (3,95 €/kk) tilaustesi määrästä riippumatta. Saat hyvän kokonaiskuvan laskuistasi ja maksat kuukausieräsi aina seuraavan kuukauden lopussa.

    Saat uuden kuukausilaskun aina postitse.

    Kulut ja korko

    Klarna-kuukausilaskulle tehdyn 1000 €:n ostoksen perustamismaksu perusehtojen mukaan on 0 €. Tämän hetkinen vuosikorko on 22 %, jolloin esimerkkiostoksen mukainen todellinen vuosikorko on 34,64 %. Ostoksen luottohinta on 1171 €. Kuukausieriä on 12 kappaletta ja erät ovat kooltaan 98 €. Esimerkin mukainen ostos edellyttää, että luoton kokonaissumma suoritetaan vuoden sisällä. Tilinhoitomaksu on 3,95 €/kk tilausmäärästä riippumatta.

    Muistutusmaksu

    Jos Klarna ei ole saanut maksuasi eräpäivän mennessä umpeen, lisätään laskuusi muistutusmaksu sekä mahdollinen viivästyskorko. Sama tapahtuu, jos maksat laskun summaa pienemmän summan.

    Mikäli jätät laskun maksamatta useampana peräkkäisenä kuukautena, lähettää Klarna sinulle postitse tiedon siitä summasta, joka sinun tulee suorittaa, jotta tiliä ei irtisanota.

    Mikäli et edelleenkään maksa laskua, siirtyy se perintään Segorian kautta.

    Tutustu Klarna-kuukausilaskun ehtoihin tarkemmin täällä.

    Milloin saan erämaksulaskuni?

    Kuukausilasku lähetetään aina ostostasi seuraavan kuukauden puolivälissä. Se lähetetään aina postitse viimeisimpään rekisteröityyn osoitteeseesi ja laskun eräpäivä on kuukauden 28.-30. päivä.

    Mikäli teet ostoksia esimerkiksi tammikuussa, lähetetään sinulle ensimmäinen lasku helmikuun puolessa välissä.

    Miksi minulle on lähetetty kuukausilasku/kuukausilaskusopimus?

    Se voi johtua joko siitä, että olet jo kassalla valinnut maksaa ostoksesi 3-36 kuukauden osamaksulla tai Klarna-kuukausilaskulla, tai että olet valinnut kampanjan kuten "Osta nyt, maksa X (kuukausi)".

    Voi myös olla, että olet itse päättänyt aloittaa osamaksun maksamalla alkuperäistä laskuasi pienemmän summan.

    Miksi olen saanut muistutuslaskun?

    Muistutuskulu lisätään laskuusi, jos maksusi on rekisteröitynyt Klarnalle eräpäivän jälkeen, maksu puuttuu kokonaan koko kuukaudelta tai olet maksanut kuukausilaskuasi pienemmän summan.

    Svea Rahoitus

    Maksu Svea Rahoituksen kautta

    LensWay toimi aiemmin yhteistyössä rahoitusyhtiö Svea Rahoituksen kanssa. Jos lasku- tai erämaksuasiaasi hoitaa Svea Rahoitus, löydät lisätietoa alta.

    Jos tilauksesi maksu on suoritettu Klarnan kautta, löydät lisätietoa kohdasta Maksu

    Svea Rahoituksen laskujen maksuehdot

    Mikäli laskuasi hoitaa Svea Rahoitus, suoritetaan myös maksu heille. Tarvittavat maksutiedot löytyvät tilauksesi mukana toimitetusta laskusta.

    LensWay lähettää tietosi Svea Rahoitukselle, joka tarkistaa tietosi ja varmistaa sen, että olet yli 18-vuotias. Jos Svea päättää tehdä virallisen luottotietojen tarkistuksen henkilötunnuksesi avulla, saat siitä kirjallisen ilmoituksen.

    Sinulla on 15 päivää aikaa maksaa lasku, alkaen siitä päivästä, jona olemme lähettäneet tilauksesi. Jos jostain syystä et muista maksaa laskua ajoissa, lähettää Svea Rahoitus sinulle maksumuistutuksen, jolloin laskuun lisätään muistutusmaksu 5 € sekä viivästyskorko, jonka suuruus on 2 % kuukaudessa. Jos et muistutuksista huolimatta maksa laskua, Svea luovuttaa laskusi perintään.

    Jos sinulla on kysyttävää laskusi suhteen, autamme sinua mielellämme. Voit ottaa yhteyttä suoraan LensWayn asiakaspalveluun soittamalla numeroon 0800 - 11 33 55 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@lensway.fi.

    Svea Rahoituksen osamaksuehdot

    Mikäli maksat osamaksua Svea Rahoitukselle, tarkistavat he henkilöllisyytesi LensWayn lähettämien tietojen avulla. Sinun tulee olla 18 vuotta täyttänyt, ja kirjoilla Suomen väestörekisterissä. Mikäli Svea päättää tehdä varsinaisen luottotietojen tarkistuksen henkilötunnuksesi perusteella, saat asiasta kirjallisen ilmoituksen.

    Pian sen jälkeen, kun olemme lähettäneet tilauksesi sinulle, saat Svea Rahoitukselta osamaksua koskevan sopimuksen, joka sinun tulee allekirjoittaa ja palauttaa Svealle. Voit luonnollisesti tutustua Svea Rahoituksen ehtoihin ennen ostopäätöksen tekemistä osoitteessa http://www.sveawebpay.fi/tiliehdot/.

    Svea Rahoitus lähettää laskun ensimmäisestä maksuerästä ostoa seuraavan kuukauden puolivälissä. Ensimmäinen maksu erääntyy saman kuukauden viimeisenä päivänä. Laskun vähimmäismaksuerä on valitsemaasi luottoaikaan pohjautuva vähimmäissumma. Tämän jälkeen saat kuukausittain osamaksulaskun, kunnes olet maksanut osamaksun viimeisen erän. Voit lopettaa osamaksun milloin tahansa maksamalla koko jäljellä olevan summan. Osamaksun vuotuinen korko on 9,95 %, ja kunkin laskun palvelumaksu 2,95 €.

    Minulla on kysyttävää osamaksusta

    Jos sinulla on kysymyksiä LensWay-tilauksesi jo käynnissä olevasta osamaksusta, saat henkilökohtaista palvelua soittamalla suoraan Svea Rahoituksen asiakaspalvelunumeroon 0800 - 114663. Lisätietoa osamaksuista löydät myös Svea Rahoituksen kotisivuilta.

    Omat sivut

    Mikä on Omat sivut -palvelu?

    Omat sivut on palvelu, jonka avulla pääset nopeasti ja helposti käsiksi kaikkiin tietoihisi. Omien sivujen kautta saat uutisia ja inspiraatiota sekä tietoa tarjouksista ja kampanjoista.

    Mitä Omilla sivuilla voi tehdä

    ”Omat reseptini” –sivulle voit tallentaa silmälasi- ja piilolinssireseptisi.

    ”Omat tilaukseni” –sivulla näet tilaushistoriasi ja voit helposti toistaa aikaisemman tilauksesi.

    ”Omat tietoni” –sivulla voit helposti muuttaa omia tietojasi.

    ”Omat suosikkini” –sivulle voit tallentaa suosikkituotteesi tulevia tilauksia varten.

    Miten rekisteröidyn Omien sivujen käyttäjäksi?

    Voidaksesi alkaa käyttää Omia sivuja tulee sinun ensin rekisteröityä. Tee näin:

    1. Valitse ”Omat sivut” sivun oikeassa yläkulmassa ja klikkaa kohtaa ”Rekisteröidy”.
    2. Täytä sähköpostiosoitteesi , valitse salasana ja klikkaa kohtaa ”Rekisteröidy”. Muista käyttää rekisteröityessäsi samaa sähköpostiosoitetta kuin aikaisemmin tilatessasi meiltä tuotteita, jotta pääset näkemään koko tilaushistoriasi.
    3. Hyväksy käyttöehdot laittamalla rasti ruutuun ”Hyväksyn käyttöehdot”.
    4. Kirjaudut automaattisesti sisään Omille sivuille ja voit alkaa käyttää eri toimintoja.
    Miten kirjaudun sisään Omille sivuille?

    Kirjaudut sisään Omille sivuille sähköpostiosoitteesi ja salasanasi avulla.

    Olen aikaisemmin käyttänyt Pikatilaus-palvelua, miten siirryn käyttämään Omia sivuja?

    Omat sivut korvaavat aikaisemman Pikatilaus-palvelumme. Jos olet aikaisemmin käyttänyt Pikatilaus-palvelua, tulee sinun rekisteröityä uudelleen voidaksesi alkaa käyttää Omia sivuja. Käytä rekisteröityessäsi samaa sähköpostiosoitetta kuin aiemmin tilatessasi, jotta pääset näkemään tilaushistoriasi ja voit nopeasti ja helposti uusia aikaisemman tilauksesi samaan tapaan kuin aiemmin Pikatilaus-palvelun kautta.

    Olen unohtanut salasanani, miten minun tulee toimia?

    Jos olet unohtanut salasanasi, hankit uuden salasanan helposti klikkaamalla kohtaa ”Unohtuiko salasana?” . Uusi salasana lähetetään sinulle sähköpostitse. Suosittelemme, että vaihdat salasanan samalla, kun ensimmäisen kerran kirjaudut Omille sivuille.

    En saa uutta salasanaa sähköpostitse

    Kun tilaat uuden salasanan, lähetetään se sinulle sähköpostitse ilmoittamaasi osoitteeseen. Jos sähköposti ei jostain syystä tule perille, tarkistathan, ettei se ole päätynyt roskapostikansioon. Jos viestiä ei löydy myöskään roskapostien joukosta, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme auttaa sinua.

    Kuinka päivitän tietojani Omilla sivuilla?

    Omien tietojesi päivittäminen Omilla sivuilla on helppoa. Teet sen valitsemalla valikoista ”Omat tietoni”. Voit itse päivittää kaikkia tietojasi. Kun olet tehnyt haluamasi muutokset, valitse ”Tallenna”.

    Maksaako Omien sivujen käyttäminen jotain?

    Omat sivut –paveluun rekisteröityminen ja eri toimintojen käyttäminen on täysin maksutonta.

    Haluan lopettaa Omat sivut –tilini, mitä minun pitää tehdä?

    Voit lopettaa tilisi klikkaamalla kohtaa ”Lopeta tili” sivun alalaidassa, ollessasi kirjautuneena sisään Omille sivuille. Vahvistat tilin lopettamisen täyttämällä salasanasi. Huomioithan, että jos päätät lopettaa tilisi, säilyvät kaikki tietosi tallessa 30 päivän ajan siltä varalta, että haluat avata tilin uudelleen. Sen jälkeen ei sinulla enää ole pääsyä tilillesi tallettamiisi tietoihin.

    Olen lopettanut tilini, mutta haluankin avata sen uudelleen. Mitä minun pitää tehdä?

    Kun päätät lopettaa tilisi, säilyvät kaikki tietosi tallessa 30 päivän ajan siltä varalta, että haluat avata tilin uudelleen. Jos haluat avata tilisi uudelleen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, joka auttaa sinua. Jos tilin lopettamisesta on kulunut enemmän kuin 30 päivää, ei vanhaa tiliäsi enää voida avata uudelleen vaan sinun tulee avata kokonaan uusi tili rekisteröitymällä uudelleen Omat sivut –palveluun.

    Omat sivut –palvelun käyttöehdot

    Tämä sopimus koskee LensWayn sivuston käyttöehtoja. Käyttäjällä tarkoitetaan LensWay.fi-sivulle rekisteröityneitä. Sopimus on voimassa toistaiseksi, ja voit halutessasi lopettaa tilisi milloin tahansa. Tilin lopettaminen ja yhteystietojesi päivittäminen hoituu Omien sivujen kautta. Kaikki tilillesi tallettamasi tiedot säilytetään 30 päivän ajan sen jälkeen, kun päätät lopettaa tilisi siltä varalta, että haluat avata sen uudelleen.

    LensWayn asiakkaana sinun tulee olla 18 vuotta täyttänyt. LensWay.fi-sivuston käyttöehdot Tämä sopimus koskee LensWayn käyttöehtoja. Käyttäjällä tarkoitetaan LensWay.fi-sivulle rekisteröityneitä. Sopimus on voimassa toistaiseksi, ja voit halutessasi lopettaa tilisi milloin tahansa.

    Tilin lopettaminen ja yhteystietojesi päivittäminen hoituu Omien sivujen kautta. Huomioithan ystävällisesti, että jos lopetat tilisi, säilytetään kaikki tilillesi tallettamasi tiedot säilytetään 30 päivän ajan sen jälkeen, kun päätät lopettaa tilisi siltä varalta, että haluat avata sen uudelleen. Sen jälkeen ei sinulla enää ole pääsyä tilille tallettamiisi tietoihin.

    LensWayn asiakkaana sinun tulee olla 18 vuotta täyttänyt. Jos olet alle 18-vuotias ja haluat ostaa tuotteita LensWayltä, tulee sinulla olla huoltajan suostumus.

    Voit rekisteröityä Omien sivujen käyttäjäksi ja avata tilin vain kerran. Sinä sivujen käyttäjänä olet itse vastuussa sisäänkirjautumistiedoistasi, älä anna niitä kenenkään muun käyttöön. Kaikissa sinun tiedoillasi tehdyissä tilauksissa maksuvelvollinen olet sinä.

    LensWayllä on oikeus tarkistaa käyttäjätilisi tiedot, jos ilmenee aihetta epäillä tietojen väärinkäyttöä. Rekisteröityessä annetut virheelliset tiedot tai tilin väärinkäyttö voivat johtaa tilin sulkemiseen.

    Sinä käyttäjänä hyväksyt, että LensWay lähettää sinulle tarjouksia ja tekee markkinointitutkimuksia käyttäjätietojesi pohjalta. Voit milloin tahansa peruuttaa uutiskirjeemme. Uutiskirjeen peruutus hoituu uutiskirjeessä olevan linkin kautta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

    LensWay käsittelee henkilötietojasi henkilötietolain säädösten mukaisesti. Henkilötietojasi käytetään asiakassuhteen hoitamiseen ja markkinointitarkoituksessa. Rekisteröitymällä käyttäjäksi ja/tai tekemällä tilauksen hyväksyt, että LensWay tallentaa ja käyttää henkilötietojasi ja tietoja tekemistäsi ostoksista. Tietosi tallennetaan, jotta voimme käsitellä tilauksesi sekä jotta voimme lähettää sinulle tarjouksia sähköpostitse, tekstiviestien sekä muun suoramarkkinoinnin avulla.

    LensWay pidättää itsellään oikeuden muuttaa käyttöehtoja.

    Tietosuoja

    Henkilötiedot

    LensWay noudattaa tietosuojalakia tarkasti. Lain mukaan meidän on saatava sinulta lupa tietojesi käsittelyyn ja tallentamiseen tietokannassamme. Ostamalla tuotteita LensWaylta annat siihen myöntymyksesi. Kaikkia henkilötietoja, mukaan lukien henkilötunnus, jotka annat LensWaylle tilausta tehdessäsi tai sivustollamme vieraillessasi, käsitellään luottamuksellisina tietoina. Tietoja käytetään ostosi myötä sinua kohtaan syntyneen velvollisuutemme täyttämiseen, sekä markkinointitarkoituksessa.

    Henkilötietojasi käytetään asiakassuhteen hoitamiseen ja markkinointitarkoituksessa. Rekisteröitymällä käyttäjäksi ja/tai tekemällä tilauksen hyväksyt, että LensWay tallentaa ja käyttää henkilötietojasi ja tietoja tekemistäsi ostoksista. Tietosi tallennetaan, jotta voimme käsitellä tilauksesi sekä jotta voimme lähettää sinulle tarjouksia sähköpostitse, tekstiviestien sekä muun suoramarkkinoinnin avulla.

    Voit halutessasi milloin tahansa poistaa yhteystietosi postituslistaltamme seuraamalla uutiskirjeen tai tekstiviestin mukana tulevia ohjeita. Postituslistalta poistumisesta huolimatta tulet saamaan tarvittaessa tietoja tilauksesi etenemisestä.

    LensWay ei koskaan luovuta henkilötietojasi markkinointitarkoituksessa kolmansille osapuolille. Sinulla on oikeus saada tietoosi sinusta tallentamamme henkilötiedot. Jos ne ovat virheellisiä, epätäydellisiä tai epäolennaisia, on sinulla oikeus vaatia tietojen korjausta tai poistoa.

    Luottokorttimaksut ja suoraveloitus

    Luottokorttimaksuja ja suoraveloituksia käsiteltäessä sinut uudelleenohjataan DIBS Payment Gateway -palvelun https-sivulle luotettavan maksutoimituksen takaamiseksi. Luottokorttinumerosi lähetetään suoraan pankkiisi suojatun yhteyden välityksellä. DebiTechs secure server software (SSL) on markkinoiden käytetyin ja paras mahdollinen ohjelma maksutapahtumien suojattuun käsittelyyn. LensWay ei saa tietoa kortti- tai pankkitiedoistasi.

    Palvelu

    Ammattimaista tietoa ja neuvoa

    Asiakaspalvelussamme työskentelevät ammattilaiset ovat saaneet taittovikoja, piilolinssejä, piilolinssien käyttöä ja silmälaseja käsittelevän peruskoulutuksen. He hoitavat yli 800 asiakaspuhelua päivittäin ja heillä on vastaus valmiina lähes kaikkiin mahdollisiin kysymyksiin. Työntekijöillä on käytössään alati päivitettyä tietoa ja he saavat jatkuvaa lisäkoulutusta. Voit keskustella heidän kanssaan seuraavilla kielillä: suomi, ruotsi, norja, tanska, saksa, hollanti ja englanti.

    Anna LensWaylle palautetta

    Koska haluamme jatkuvasti parantaa tuotevalikoimaamme, palvelujamme ja asiakas¬palveluamme, olemme kiitollisia antamastasi palautteesta. Kerro meille mielipiteesi tai ehdotuksesi sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@lensway.fi. Näin voit auttaa meitä täyttämään asiakkaidemme odotukset entistäkin paremmin.

    Linssien paketointi

    Pyrimme aina toimittamaan linssit ja silmälasit suoraan kotiisi. Jos lähetystä ei voida toimittaa suoraan kirjeluukusta, tarjoudumme veloituksetta paketoimaan linssilähetyksen erityisohueen pakkaukseen. Valitse maksusivulla ”Paketoi linssit litteään pakkaukseen”, niin saat linssit suoraan kotiisi! Ota yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi tietää onko tämä mahdollista sinun linssitilauksesi kohdalla.

    Kampanjat

    Kampanjaehdot

    Kampanjoiden kohdalla ostoehdot sekä vaihto- ja palautusoikeus määräytyvät kampanjakohtaisesti. Tarkemmat ehdot ilmoitetaan kunkin kampanjan yhteydessä erikseen tai kotisivun Usein kysyttyjä kysymyksiä -sivulla.

    Yleistä tietoa kampanjoista ja tarjouksista

    LensWayllä on usein rajoitetun ajan voimassa olevia kampanjoita ja tarjouksia. Huomioithan ystävällisesti, että eri kampanjoita ja tarjouksia ei voi yhdistää keskenään. LensWay pidättää myös itsellään oikeuden hinnanmuutoksiin, virheisiin ja tuotteiden loppumiseen. Jos palautat tai vaihdat tilaamasi tuotteet kampanja-ajan päätyttyä, et voi hyödyntää kampanja-alennuksia uudessa tilauksessa.

    Johnson & Johnson, linssikampanja. Päivitä ACUVUE® ADVANCE® for ASTIGMATISM –linsseistä ACUVUE OASYS® for ASTIGMATISM –linsseihin.

    LensLogistics AB käsittelee henkilötietojasi, ja henkilötietoja voidaan myös siirtää kolmannelle osapuolelle, jotta Johnson & Johnson Vision Care voi suorittaa tätä tarjousta koskevat velvollisuutensa. Henkilötietosi poistetaan rekisteristä sitten, kun LensLogistics AB:n tai mainitun kolmannen osapuolen ei enää tarvitse käsitellä niitä. Voit nähdä täydelliset sopimustiedot osoitteessa LensWay.fi.

    Tällä hakemuksella annan samalla nimenomaisen suostumukseni siihen, että LensLogistics AB, jonka yhteystiedot ovat P O Box 1294, Österögatan, 4, SE- 164 29 Kista, +46 (0)10 - 129 70 00, SE556579318801, asiakaspalvelu@lensway.fi, saa käsitellä henkilötietojani ja että myös mainittu kolmas osapuoli voi käsitellä henkilötietojani sitä varten, että Johnson & Johnson Vision Care voi suorittaa tätä tarjousta koskevat velvollisuutensaa. Kaikkia henkilötietoja käsitellään Ruotsin henkilötietolain (personuppgiftslagen, ”PuL” SFS 1998:204) mukaisesti. LensLogistics AB käsittelee henkilötietojasi arviointitarkoituksessa ja parantaakseen kampanjan toteutusta. LensLogistics AB on vastuussa tästä henkilötietojen käsittelystä. Mainittujen kolmansien osapuolten suorittaman henkilötietojen käsittelyn tarkoituksena on mahdollistaa sellaisten velvollisuuksien täyttäminen sinua kohtaan asiakkaana, jotka ovat seurausta tästä tarjouksesta, kuten esimerkiksi hallinnolliset velvollisuudet, arviointimenettelyt ja kampanjan toteutuksen parantaminen. Tällaisesta henkilötietojen käsittelystä on vastuussa Johnson & Johnson Vision Care. Henkilötietojasi voidaan käyttää myös markkinointitarkoituksiin. Sinulla on kuitenkin aina oikeus ottaa meihin yhteyttä ja kieltää tietojesi käyttö markkinointiin. Jos haluat tietoja koskien henkilötietojasi ja niiden käsittelyä, voit ottaa meihin yhteyttä ja pyytää rekisteriotteen. Voit pyytää rekisteriotteen maksutta yhden kerran kalenterivuoden aikana. Pyyntö on esitettävä kirjallisesti pyytäjän allekirjoittamana, ja siinä on oltava pyytäjän nimi ja henkilötunnus. Sinulla on myös oikeus ottaa meihin yhteyttä milloin tahansa ja pyytää henkilötietojesi korjaamista, jos jokin sinua koskevista tiedoistamme on virheellistä tai vanhentunutta. Yhteystietomme on mainittu edellä. Henkilötietosi poistetaan rekisteristä sitten, kun tietojen käsittely edellä mainittuihin tarkoituksiin ei ole enää tarpeellista.

    JJVCC data on file 2013 Sulley A, Madec-Hily A, Packe R. Large scale survey of senofilcon A contact lens wearers. Optom Vis Sci 2012 E-abstract 125443 ACUVUE® ADVANCE® and ACUVUE OASYS® are trademarks of Johnson & Johnson Services Inc. © Johnson & Johnson AB 2016.

    Kommentoi ja anna arvosana

    Näin voit kommentoida ja antaa arvosanan

    Haluamme antaa sinulle mahdollisuuden nähdä muiden asiakkaiden mielipiteitä ja kokemuksia meiltä ostetuista tuotteista. Voit kertoa kokemuksistasi sekä antaa arvosanoja käyttämillesi tuotteille helpottaaksesi muiden ostopäätöstä.

    Kommentoidaksesi tai antaaksesi arvosanan, tulee sinun mennä tuotetietojen kohtaan ”Klikkaa tästä antaaksesi arvosana tuotteelle”. Tämän jälkeen voit antaa tuotteelle arvosanan asteikolla 1-5 sekä kirjoittaa kommentin.

    Kuka voi kommentoida ja antaa arvosanan tuotteille?

    Meille on tärkeää, että pystymme takaamaan arvostelujen aitouden ja siksi tuotteita pystyykin kommentoimaan ainoastaan Omat sivut –palvelun kautta. Jos et ole vielä rekisteröitynyt Omat sivut –palveluumme, voit tehdä sen helposti täällä.

    Arvostelusi julkaistaan etunimelläsi sekä sukunimesi alkukirjaimella. Muuta tietoa sinusta ei tulla julkaisemaan.

    Pystynkö muuttamaan tai poistamaan kommenttejani?

    Sinulla on mahdollisuus muokata aiemmin jättämiäsi kommentteja ollessasi kirjautuneena Omat sivut -palveluun. Mene tuotteen sivulle ja valitse kohta ”Muokkaa” jos haluat muuttaa kommenttiasi tai kohta ”Poista” jos haluat poistaa kommenttisi.

    Kuinka LensWay käsittelee kommentteja ja arvosanoja?

    Emme sensuroi tai poista mitään kommentteja tai arvosanoja, jotka käsittelevät tuotteitamme eivätkä riko sopimusehtoja vastaan.

    Pidätämme oikeuden poistaa kommentit, jotka ovat loukkaavia, herjaavia, väheksyviä, ahdistavia, uhkaavia tai säädyttömiä sekä jotka sisältävät kaupallisia viestejä tai mainoksia, tai ovat muuten häiritseviä tai sopimattomia.

    Ehdot kommenttien sisältöön

    Kommentti ei saa sisältää henkilötietoja, yhteystietoja tai muuta materiaalia, jotka voi kokea loukkaavana. Kommentti ei saa myöskään sisältää linkkejä tai viittauksia.

    Muistathan, että arvioit tuotteen, et LensWaytä yrityksenä tai tuotteen valmistajaa. Asiakaspalvelumme ottaa palautteesi mielellään vastaan mikäli sinulla on palautetta koskien kotisivujamme, palveluamme tai muuta vastaavaa. Voit jättää arvion LensWaystä myös osoitteessa www.truspilot.fi.

    Huomioithan ystävällisesti, ettemme pysty vastaamaan kommenteissa oleviin kysymyksiin. Jos sinulla on kysyttävää, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, joka auttaa sinua mielellään.

    Miten voin kertoa teille virheellisestä tai loukkaavasta kommentista?

    Ota yhteyttä asiakaspalveluumme huomatessasi virheellisen tai loukkaavan kommentin.

    Piilolinssien kestotilaus

    Mistä löydän kestotilaukseni tiedot?

    Löydät kestotilauksesi tiedot sähköpostitse lähetetystä vahvistuksesta, jonka vastaanotit aloittaessasi kestotilauksen. Jos viesti ei enää ole sinulla tallessa, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800 - 11 33 55, niin autamme sinua.

    Miten päivitän käynnissä olevan kestotilauksen osoitetietoja?

    Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, jos haluat muuttaa kestotilauksesi toimitusosoitetta. Soita meille numeroon 0800 - 11 33 55.

    Voiko kestotilauksen yhdistää muihin tarjouksiin tai alennuksiin?

    Kestotilausta ei voi yhdistää muihin tarjouksiin tai alennuksiin. Kestotilausasiakkaana saat sen sijaan paljon muita etuja. Sinun ei tarvitse koskaan maksaa tilaustesi toimituskuluja ja saat hyödyntää erityisesti kestotilausasiakkaita varten olevat tarjoukset.

    Miten tiedän, että tilaukseni on lähetetty?

    Kun olet aloittanut piilolinssien kestotilauksen, lähetämme tilaamasi tuotteet sinulle automaattisesti, haluaminesi väliajoin. Ennen jokaista lähetystä saat meiltä tilausvahvistuksen rekisteröimääsi sähköpostiosoitteeseen, sekä tiedon, kun tilauksesi lähetetään. Jos jostain syystä et saa tilauksestasi vahvistusta, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua.

    Miten teen muutoksia tilaukseen, joka on jo lähetetty?

    Jos tilauksesi on jo ehditty lähettää, mutta haluat tehdä muutoksen sen sisältöön tai toimitusosoitteeseen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800 - 11 33 55, niin autamme sinua. Rekisteröimme tarvittaessa palautuksen ja teemme sinulle uuden tilauksen oikeilla tiedoilla, jotta saat tilaamasi tuotteet mahdollisimman pian.

    Miten teen palautuksen?

    Jos haluat palauttaa tilaamasi tuotteet, teet sen samalla tavoin kuin normaalisti: ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka antaa sinulle palautusohjeet ja tekee sinulle halutessasi uuden tilauksen, ilman että kestotilauksesi keskeytyy. Avaamattomilla tuotteilla on aina 3 kuukauden palautusoikeus.

    Onko sinulla muuta kysyttävää?

    Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään. Soita meille numeroon 0800 - 11 33 55.

    Norwegian Reward

    Tarjous

    Norwegian Reward -klubin jäsenenä saat CashPoints-pisteitä kaikista ostoksistasi sekä alennusta silmälaseista ja aurinkolaseista.


    Alennus:

    - 10 % aurinkolaseista

    - 10 % piilolinsseistä

    Huomaa, että tarjousta ei voi yhdistää muihin tarjouksiin.

    CashPoints

    Norwegian Reward -klubin jäsenenä saat CashPoints-pisteitä kaikista ostoksistasi. CashPoints on Norwegianin oma valuutta, jolla voit maksaa matkoja Norwegianin kotisivuilla.


    Kun ostat:

    - piilolinssit saat 10 % tilauksen arvosta CashPoints-pisteinä

    - silmälasit saat 20% tilauksen arvosta CashPoints-pisteinä

    - aurinkolasit saat 10 % tilauksen arvosta CashPoints-pisteinä

    1 EUR vastaa aina 1 CashPoint-pistettä.

    CashPoints-ehdot

    CashPoints-pisteiden saaminen edellyttää, että olet kirjautunut Omille sivuillesi, olet liittänyt Norwegian Reward -numerosi Omat sivut -tilillesi ja aktivoinut kampanjan. Löydät Reward-numerosi helpoimmin kirjautumalla sivulle norwegianreward.com.


    Muista, että saat CashPoints-pisteitä vain verkkokaupassamme. Emme nimittäin voi jakaa CashPoints-pisteitä manuaalisesti, kun tilaat puhelimitse tai sähköpostitse. Jos haluat liittyä Reward-jäseneksi, voit rekisteröityä ilmaiseksi osoitteessa norwegianreward.com

    Milloin saat CashPoints-pisteesi

    Jos olet ostanut piilolinssit tai aurinkolasit, saat CashPoints-pisteesi 14 päivän kuluttua siitä, kun olemme lähettäneet tuotteet. Jos olet ostanut silmälasit, saat pisteesi 20 päivän kuluttua siitä, kun olemme lähettäneet ne.

    Palautusoikeus
    Reward-asiakkaana sinulla on 14 päivän palautusoikeus. Ennen tuotteiden palautusta sinun on soitettava asiakaspalveluumme 0800 - 11 33 55 ja ilmoitettava, että olet Reward-asiakas. Huomaa, että Reward-asiakkaiden palautusoikeus poikkeaa tavanomaisista ehdoistamme.

    Jos et löydä etsimääsi tietoa, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme!

    Valitse piilolinssit

    chooseCity@dd_eyeexams